Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

ZPC Otmuchów wejdzie na rynek z nowym asortymentem

Zakłady Przemysłu Cukierniczego Otmuchów planują w br. systematycznie poprawiać marże, jednak powrót do wielkości sprzed kryzysu na rynku surowców nie będzie jeszcze możliwy - powiedział prezes spółki, Bernard Węgierek. Spółka chce w ciągu 1-2 miesięcy wprowadzić na rynek nowe produkty, głównie z segmentu śniadaniowego.

"W tym roku zamierzamy systematycznie odrabiać marże. Już teraz obserwujemy ich poprawę i spodziewamy się, że taka tendencja zostanie utrzymana. Wielu producentów wypada z rynku i to jest okazja dla Otmuchowa. Ponadto, nasze koszty są pod kontrolą" - powiedział w wywiadzie Węgierek.

"Myślę, że możliwe będzie w tym roku zbliżenie się do marż osiąganych w latach ubiegłych" - dodał.

Spółka poinformowała w komentarzu do raportu za 2010 r., że podstawowa marża brutto na sprzedaży była niższa rdr o 2,8 pkt. proc., marża operacyjna o 1,5 pkt. proc., a marża netto o 1,1 pkt proc.

"Uważamy, że odchylenia, jeśli chodzi o marże, nie są najgorsze, biorąc pod uwagę trudny rok dla spółki zarówno operacyjnie, jak i pod względem otoczenia rynkowego" - powiedział prezes.

Węgierek poinformował, że ZPC Otmuchów mają zabezpieczone dostawy cukru na 2011 i 2012 r. W przypadku pozostałych surowców firma stara się nie zawierać kontraktów długoterminowych i na bieżąco monitoruje rynek.

"Jesteśmy dużym odbiorcą i nasi dostawcy nie chcą wykorzystywać trudnej dla branży sytuacji surowcowej. Z kolei my nie zamierzamy znacząco podnosić cen naszym klientom. Musimy zrównoważyć cele bieżące i długofalowe" - powiedział prezes.

Węgierek powiedział również, że w 2011 r. spodziewa się dobrych wyników, jeśli chodzi o sprzedaż.

"O konkretnych liczbach będzie można mówić dopiero po I kwartale" - poinformował.

"Mamy dobre perspektywy. Nasz plan ukierunkowania się na marki prywatne i współpracę z globalnymi koncernami przynosi korzyści" - dodał.

Po czterech kwartałach 2010r., zgodnie z MSR, ZPC Otmuchów zanotowały 10,48 mln zł zysku wobec 11,12 mln zł rok wcześniej. Zysk operacyjny spadł do 13,69 mln zł z 14,61 mln zł w 2009 r., natomiast przychody wzrosły do 154 mln zł ze 140,5 mln zł.

W stosunku do prognozy przedstawionej w prospekcie emisyjnym i zgodnie z PSR, zysk netto był mniejszy o 13,5 proc. natomiast przychody o 5,9 proc.

"Realizacja prognoz z odchyleniem sygnalizowana była już po III kwartale 2010 r. Po pierwsze, ma to związek z lawinowym wzrostem cen surowców w III i IV kwartale. Po drugie, ze zwyżką cen dodatków spożywczych używanych w procesie produkcji. Wzrosty wyniosły tu nawet 100-200 proc. Po trzecie, spadła sprzedaż na rynku tradycyjnym" - poinformował Węgierek

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

OTMZakłady Przemysłu Cukierniczego Otmuchów SA

więcej informacji:

Bernard Węgierek RSS ALERT    /    ZPC Otmuchów RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Konsument 2011-03-19 14:11:11
    Linię do ptasiego mleczka? Jest to nazwa zastrzeżona do produktu Wedla, więc używanie jej jest niezgodne z prawem!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.75.174
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!