Partnerzy portalu partner portalu partner portalu

Zysk netto Kofoli spadł po trzech kwartałach z 56,2 mln zł do 24,7 mln zł

Grupa Kofola po trzech kwartałach tego miała 937 mln zł przychodów ze sprzedaży wobec 1,15 mld zł w analogicznym okresie ubiegłego roku. Zysk netto skurczył się w tym okresie z 56,2 mln zł do 24,7 mln zł. Spółka tłumaczy niższe wyniki spowodowane są pogorszeniem warunków rynkowych, dużymi kosztami inwestycji w dział sprzedaży i platformę logistyczną oraz wysokimi cenami surowców.

Zysk netto Kofoli spadł po trzech kwartałach z 56,2 mln zł do 24,7 mln zł

Spożywcza Grupa Kofola miała w trzecim kwartale tego roku 14,7 mln zł zysku netto wobec 47,5 mln zł zysku w analogicznym okresie ubiegłego roku. Skonsolidowane przychody wyniosły w tym okresie 372,4 mln zł wobec 411,3 mln zł rok wcześniej.

Narastająco w I-III kw. 2010 roku spółka miała 24,7 mln zł zysku netto wobec 56,2 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 937mln zł wobec 1,16 mld zł.

Czynnikiem, który negatywnie wpłynął na wyniki finansowe Grupy Kofola były trudne warunki pogodowe w pierwszej połowie tego roku, gorsze niż w roku 2009.

Spadek popytu przyczynił się do wzmożonej walki o klienta w obronie udziałów rynkowych przez głównych graczy. Walka ta przełożyła się na częstsze i silniejsze promocje cenowe, a w rezultacie spadek uzyskiwanych cen sprzedaży. Znaczący wpływ na ceny, zwłaszcza
w handlu detalicznym miały działania głównych konkurentów.

Z końcem drugiego oraz w trzecim kwartale bieżącego roku, zaczął być odczuwalny wzrost cen surowców do produkcji, bazujących na tzw. commodites, tj.: ropie naftowej, cukrze, folii oraz papierze, co w połączeniu z presją na ceny, przełożyło się na spadek uzyskiwanej marży brutto ze sprzedaży. Z uwagi na niskie zbiory, wzrosły również ceny koncentratów owocowych, stosowanych do produkcji napojów owocowych.

Władze Kofoli spodziewają się, że ostatni kwartał roku również nie będzie łatwy. W dalszym ciągu należy oczekiwać wysokich cen surowców oraz konkurencji w segmencie napojów. Dlatego spółka nadal będzie pracować nad ograniczeniem kosztów stałych oraz podniesieniem efektywności kluczowych procesów jak sprzedaż i cały łańcuch dostaw. 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KFLKofola SA

więcej informacji:

Kofola RSS ALERT    /    napoje izotoniczne RSS ALERT    /    wyniki finansowe RSS ALERT    /    spadek popytu RSS ALERT    /    koszty stałe RSS ALERT    /    niskie zbiory RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • cz 2010-11-10 16:45:26
    Niech wprowadza do polski napoj kofola zysk wzrosnie bo hoop cole ciezko jest wypic

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.92.74.105
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!