Portal Spożywczy - FMCG, handel, rynek spożywczy

Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Biznes i technologie

FRSiH: Większość firm rodzinnych nie realizuje swojego podstawowego celu: trwania

  • Autor: PJ, portalspozywczy.pl
  • Data: 18-10-2014, 14:29
- Statystyki wskazują, że firmy rodzinne są tą grupą, która ma najtrudniej, jeśli chodzi o przetrwanie. W trzecim pokoleniu zostaje na rynku tylko 20 proc. firm rodzinnych. To jest dziwne. Z jednej strony podstawowym celem w firmach rodzinnych jest trwanie, a nie zysk, a z drugiej - ten cel jest nierealizowany w zdecydowanej większości przypadków - mówił podczas VII Forum Rynku Spożywczego i Handlu Piotr Andrzejczak, partner w Kancelarii Prawnej DZP.
FRSiH: Większość firm rodzinnych nie realizuje swojego podstawowego celu: trwania
Piotr Andrzejczak, partner w Kancelarii Prawnej DZP podczas VII Forum Rynku Spożywczego i Handlu

W jego opinii powodem takiego stanu rzeczy jest fakt, że umiejętności do prowadzenia biznesu się nie dziedziczy, a więc nie da się zagwarantować prostej sukcesji w ramach rodziny. Jak przekonywał Andrzejczak, potrzebne jest zarówno trochę szczęścia, jak i wola dwóch stron.

Podczas debaty na temat firm rodzinnych Andrzejczak zwrócił uwagę na to, że planowanie sukcesji powinno być rozpoczynane jak najwcześniej.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

komentarze (0)

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!