• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Polacy piją chętniej kawę czy herbatę? Zestawienie badań rynkowych

Żyjemy w kraju, w którym jest nieznacznie więcej zwolenników kawy niż herbaty (51,3 proc. do 48,7 proc.) - wynika z globalnego badania Euromonitor Int. Tymczasem niezależne badania sieci Lidl pokazują, że więcej Polaków preferuje herbatę niż kawę (38,1 proc. do 61,9 proc). Lidl postanowił skonfrontować dane ośrodka Euromonitor nt. rynku herbaty i kawy z własnym autorskim badaniem w środowisku dziennikarskim i w blogosferze.
  • Autor: portalspozywczy.pl / pr
  • Data: 24-10-2014, 14:42
Polacy piją chętniej kawę czy herbatę? Zestawienie badań rynkowych
fot. Lidl Polska

Według globalnego badania ośrodka Euromonitor International, Polska dzieli geograficznie grupę państw wśród których dominują zwolennicy kawy i herbaty.

Obecnie w Polsce spożywa się rocznie ok. 3 kg kawy na osobę, co w przeliczeniu na filiżanki daje więcej niż jedną filiżankę dziennie.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Herbata należy w Polsce do najpopularniejszych napojów, aż 98 proc. Polaków deklaruje jej regularne spożywanie. Częściej sięgamy tylko po wodę. Statystycznie wypijamy jeden kubek herbaty dziennie. Rocznie zużywamy na napar ok. 1 kg liści herbaty na osobę. Przed nami
w Europie jest jedynie Irlandia (2,18 kg), Wielka Brytania (1,93 kg) oraz Rosja (1,38 kg). To nie dużo w porównaniu ze spożyciem kawy, jednak warto zaznaczyć, że do zaparzenia filiżanki herbaty potrzeba nam ok. 2 gram herbaty, a do kawy czterokrotnie więcej, bo ok. 8 gram.

W skali światowej Polacy znajdują się na 9. miejscu, wyprzedzając takie kraje jak Japonia, Chiny, czy Arabia Saudyjska, gdzie herbata uważana jest za napój narodowy.

Najczęściej wybieramy czarną herbatę (58,9 proc.), następnie ziołową (14,2 proc.), Earl Grey (10,2 proc.), zieloną (8,1 proc.) oraz owocową (7,1 proc.). Euromonitor International po analizie rynku herbaty na świecie prognozuje wzrost sprzedaży herbat zielonych, owocowych oraz czarnych aromatyzowanych. Herbaty czerwone powinny pozostać na tym samym poziomie sprzedaży, a sprzedaż herbat białych powinna wzrosnąć.

W połowie października Lidl postanowił skonfrontować badanie międzynarodowego ośrodka badawczego z własnym badaniem przeprowadzonym wśród grupy dziennikarzy i blogerów kulinarnych. W badaniu wzięło udział 42 respondentów, którym zadano 10 pytań zamkniętych na temat ich preferencji dotyczących kawy i herbaty.

Podstawowe pytanie, kawa czy herbata? W badanej grupie większość stanowiły osoby preferujące herbatę niż kawę (38,1 proc. do 61,9 proc.). "Kawosze" najczęściej piją 1-2 filiżanki kawy dziennie (66,67 proc.), a zwolennicy herbaty od 1-2 (47,62 proc.) do nawet 3-5 filiżanek (33,33 proc.).
Dlaczego pijemy kawę i herbatę? Wśród głównych motywów sięgania po kawę wymieniono pobudzające właściwości (79,31 proc.), a następnie wskazano na towarzyski charakter związany z piciem tego napoju (56,67 proc.), wyjątkowy smak (47,54 proc.) oraz przyzwyczajenie (40 proc.).

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • kawiarz 2014-10-27 12:12:33

    Kiedyś zawiodłem się na \"pozytywnych rekomendacjach znajomych\", kupując herbatę zieloną z dodatkiem żurawiny. Wyrzucona herbata podzieliła los wyrzuconych na nią pieniędzy. Nie chcę pisać jaka to firma, ale niestety nasza rodzima z jakiejś wsi na północy. Teraz tylko kawa.

    Odpowiedz
  • emeryt 2014-10-27 12:14:47

    tylko kawa.

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!