Szanowni Państwo, Grupa PTWP - wydawca prasy oraz portali biznesowych: Nowy Przemysł, wnp.pl, Rynek Spożywczy, portalspożywczy.pl, propertynews.pl oraz dlahandlu.pl podjęła inicjatywę organizacji konferencji skierowanej do szeroko rozumianej branży e-commerce.
Spotkanie odbędzie się 27 marca br. w hotelu Sheraton w Warszawie i zgromadzi blisko 300 przedstawicieli branży e-commerce - największych graczy z kilkunastu segmentów tego rynku, dostawców usług i innowacyjnych e-rozwiązań, regulatorów rynku, firmy doradztwa strategicznego i konsultingowego, kancelarie prawnicze.
Gospodarka elektroniczna jest i pozostanie istotnym impulsem rozwojowym polskiej gospodarki. Z roku na rok ma też coraz większy udział w polskim PKB. W minionym roku wartość sprzedaży w polskim internecie wyniosła ponad 27 mld zł, a prognozy mówią o podwojeniu tej kwoty w przeciągu 5 lat.
Szybkość transferu elektronicznego pieniądza, coraz lepsze rozwiązania logistyczne, coraz większa sieć i mnogość kanałów dystrybucji, rosnąca liczba narzędzi i rozwiązań sprawiają, że konkurencja staje się coraz bardziej złożona, dynamiczna i nieprzewidywalna. Tradycyjne modele biznesowe, makro i mikroekonomiczne reguły przechodzą dezaktualizują się.
Nowe pokolenie i zmieniający się styl życia, ewolucja zwyczajów zakupowych i konsumpcji, nowi gracze - wszystko to co chwilę redefiniuje krajobraz rynku, stawiając kolejne wyzwania przed podmiotami działającymi w sektorze e-commerce.
Tytuł naszej inicjatywy nie jest przypadkowy - pragniemy rozmawiać o tym, co jest rdzeniem biznesu, a więc o strategiach. Chcemy przeanalizować ciekawe przypadki biznesowe, z których warto wyciągać wnioski i naukę.
Dlatego uczestnikom konferencji zaproponujemy zestaw ciekawych tematów i dyskusji. W sesji inauguracyjnej przyjrzymy się polskiemu rynkowi e-commerce, jego graczom, branżom, przed którymi stoją największe wyzwania oraz trendom konsumenckim.
W kolejnych panelach porozmawiamy szczegółowo o szeroko rozumianej infrastrukturze logistycznej widzianej poprzez pryzmat potrzeb i standardów e-handlu. Wielokanałowość, łączenie sprzedaży elektronicznej z wybranymi elementami rozwiązań tradycyjnych - to kolejne nurtujące nas zagadnienia.
Szczegółowa tematyka poszczególnych paneli poniżej:
Polski rynek e-commerce - motor rozwoju polskiej gospodarki
- Kondycja i perspektywy rozwoju handlu internetowego
- Szanse i bariery budowania biznesu w oparciu o e-commerce
- Rola nowych narzędzi wymiany handlowej w rozwoju gospodarki
- Wpływ e-commerce na tradycyjne gałęzie gospodarki (logistyka i transport, zarządzanie łańcuchem dostaw, branża pocztowo-kurierska, sektor bankowo-finansowy)
- Główne trendy konsumenckie wpływające na kształtowanie rynku e-sklepów
Logistyka - główny czynnik sukcesu w branży internetowej
- Logistyka jako element przewagi i budowania zyskowności biznesu
- Trendy w rozwiązaniach dostarczania KEP (paczek do klientów)
- Oferty i rozwiązania w obszarze magazynowania
- Obsługa reklamacji i logistyka zwrotów
- Szczególne wymagania dla logistyki produktów trudnych, np. świeżej żywności
Sprzedaż wielokanałowa - „must have" nowoczesnej sieci detalicznej
- Nowe modele zachowań klientów - poznaj, zaakceptuj, wykorzystaj
- Zwyczaje zakupowe konsumentów kształtowane przez technologie mobilne
- Efektywne łączenie handlu internetowego i sprzedaży w sklepie tradycyjnym
- Przykłady formatów sukcesu dla sklepów wielokanałowych
- Inne kanały sprzedaży jako uzupełnienie sprzedaży internetowej i tradycyjnej (np. sprzedaż katalogowa)