Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
WYDARZENIA/KONFERENCJE

Jak co roku, redakcja serwisu portalspozywczy.pl i magazynu Rynek Spożywczy nagrodziła firmy branży spożywczej. Przedstawiciele wyróżniających się spółek odebrali nagrody podczas II Forum Rynku Spożywczego, które trwa w Hotelu Sheraton w Warszawie.

W kategorii Lider Rynku za niezwykle efektywną strategię rozwoju i dobre wyniki finansowe w trudnym czasie wyróżniono spółkę Jeronimo Martins Dystrybucja, właściciela sieci Biedronka.

Za odważne przejęcie w czasach kryzysu, za inwestycje we własną sieć sklepów i za dobre wyniki finansowe nagrodzono Łmeat Łuków. Bakalland zyskał tytuł Lidera Rynku m.in. za śmiałe wejście w nowe kategorie produktów, w tym płatki śniadaniowe. Bakalland wprowadził na rynek owocoPłatki i owocoCrunch.

Nagrodę otrzymała też spółka Rolnik. Doceniono ją m.in. za utrzymanie czołowej pozycji wśród przetwórców warzyw i wejście na rynek dań gotowych.

W kategorii Produkt Roku wyłoniono trzech laureatów. Stock Polska została nagrodzona za wykreowanie nowego produktu, Żołądkową Gorzką de Lux i efektywność jego marketingu. Natomiast firmę Sante A.Kowalski Sp.j. doceniono za prozdrowotne i funkcjonalne rodzaje produktów i ich wprowadzenie na rynek. Nagrodę przyznano także WSP Społem Kielce za Majonez Kielecki. Firma utrzymała pozycję najbardziej rozpoznawanej marki w tej kategorii.

FPH Paula otrzymała nagrodę w kategorii Innowacja Roku. Spółka opracowała i wdrożyła unikalną technologię produkcji czipsów z warzyw i owoców (MIRVAC). Natomiast OSM Łowicz wyróżniono za uruchomienie linii do pakowania w technologii bag in box.

Nagrodę Rynku Spożywczy w kategorii Wydarzenie Roku przyznano spółce Müller Polska za wejście na rynek w trudnym okresie z produktami w kategorii premium.

Nagrody Rynku Spożywczego 2009 przyznamy w czterech kategoriach: Lider rynku spożywczego, Produkt rynku spożywczego, Innowacja rynku spożywczego oraz Wydarzenie rynku spożywczego.

W kategorii Lider rynku spożywczego nagrodzono 4 firmy:

Pedro Pereira da Silva i Jeronimo Martins Dystrybucja SA, właściciel sieci Biedronka za niezwykle skuteczną i efektywną strategię rozwoju sieci sklepów dyskontowych Biedronka na polskim rynku detalicznym.

W ciągu kilku lat portugalskie władze firmy potrafiły przekształcić nie najlepiej postrzeganą markę w dobrze rozpoznawalny szyld handlowy i najchętniej odwiedzane przez klientów sklepy. Biedronka jest znakomicie zorganizowaną i zarządzaną siecią handlową, ze sprzedażą sięgającą 1,7 mld euro. Skutecznie dokonała rebrandingu sklepów Plus przejętych od niemieckiej Grupy Tangelmann. Obecnie ma swoje sklepy w 600 polskich miastach.

Ryszard Smolarek i Zakłady Mięsne Łmeat Łuków SA za odważne przejęcie ZM „Dolina Noteci" w czasach kryzysu, za inwestycje we własną sieć sklepów i za dobre wyniki finansowe.

Firma wypracowała w tym trudnym dla całej branży mięsnej roku kilka milionów złotych zysku netto. Prognozy na przyszły rok to w pesymistycznym wariancie 10 mln zł. W optymistycznym - 12-13 mln zł. Wyraźnie widać, że Łmeat Łuków zarządzany od kilku lat przez Ryszarda Smolarka sukcesywnie się rozwija, stając się jednym z najważniejszych graczy na krajowym rynku produkcji i przetwórstwa mięsa.

Marian Owerko i Bakalland SA za śmiałe wejście w nowe kategorie produktów, w tym płatki śniadaniowe. Bakalland wprowadził na rynek owocoPłatki i owocoCrunch.

Bakalland jest liderem branży bakaliowej z rocznymi przychodami ze sprzedaży na poziomie 200 mln zł i 23-proc. udziałem w rynku w segmencie bakalii detalicznych. Spółka w ostatnich latach dokonała wielu przejęć. Bierze też udział w konsolidacji branży owocowo-warzywnej. W kwietniu przejęła 70 proc. udziałów w firmie Gardenia (w listopadzie połączyła Gardenię z BioConceptem), zajmującej się skupem, przetwarzaniem i sprzedażą owoców miękkich dla odbiorców przemysłowych. 

Józef Rolnik i Firma Handlowa ROLNIK s.j. za utrzymanie czołowej pozycji wśród przetwórców warzyw i za wejście na rynek dań gotowych.

Firma z Mikołowa ma w ofercie kilkadziesiąt pozycji spożywczych, a jej lokomotywą sprzedaży są ogórki konserwowe i papryka konserwowa. Na początku 2009 r. firma weszła w perspektywiczny segment dań gotowych z nowymi produktami, m.in. z kuchni węgierskiej.

W kategorii Produkt rynku spożywczego nagrodzono 3 firmy:

Firma Stock Polska za Czystą de Lux Żołądkową Gorzką - wykreowanie nowego produktu i efektywność jego marketingu.

Od początku roku firma Stock Polska zwiększyła sprzedaż o ok. 80 proc. To duży wzrost, zwłaszcza w okresie spowolnienia gospodarczego i w sytuacji, gdy cała branża dotkliwie odczuwa znaczące podwyższenie 1 stycznia br. podatku akcyzowego. Spółka Stock Polska, której właścicielem jest fundusz Oaktree Capital Management, tak dobre wyniki zawdzięcza przede wszystkim wprowadzeniu i wypromowaniu marki Czysta de Lux Żołądkowa Gorzka. To dzięki niej firma przegoniła dotychczasowych liderów na rynku wódki w Polsce. Jest to obecnie najpopularniejsza czysta wódka w naszym kraju.

Sante A. Kowalski Sp. j. za wprowadzenie na rynek produktów prozdrowotnych i funkcjonalnych, a szczególnie za SoyVitę, Granolę i Dietto.

Firma była pionierem we wprowadzaniu takich produktów w naszym kraju. W ciągu 17 lat działalności wypracowała i umocniła pozycję lidera wśród producentów i dystrybutorów zdrowej żywności. Oprócz klasycznych produktów, korzystnie wpływających na zdrowie, rozwinęła kategorię produktów funkcjonalnych i prozdrowotnych.

Wytwórcza Spółdzielnia Pracy Społem za Majonez Kielecki i utrzymanie pozycji najbardziej rozpoznawanej marki w tej kategorii.

Opracowana w 1959 r. w Kielcach metoda produkcji majonezu weszła do kanonu, stając się postawą Polskiej Normy. Po półwieku i zasadniczych zmianach społecznych, politycznych i gospodarczych, jakie zaszły w Polsce, Kielecki nadal jest najbardziej rozpoznawalną marką majonezu w naszym kraju.

W kategorii Innowacja rynku spożywczego nagradzono 2 firmy:

Firma Produkcyjno-Handlowa Paula Sp. z o.o. za opracowanie i wdrożenie unikalnej w skali światowej technologii MIRVAC, opartej na wykorzystaniu metody mikrofalowo-rotacyjno-próżniowej do suszenia warzyw i owoców.

Dzięki niej firma uzyskała produkty, których nie są w stanie wyprodukować nawet największe światowe koncerny spożywcze. Dzięki MIRVAC warzywa i owoce w postaci suchej zachowują wysokie walory smakowo-zapachowe i odżywcze świeżych produktów. Firma wykorzystuje stworzoną przez siebie technologię produkcji dodatków do żywności, a także chipsów z owoców i warzyw, które sprzedaje pod marką Crispy w kilkunastu krajach. Dzięki unikalnej technologii z firmą współpracują największe międzynarodowe koncerny spożywcze.

Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Łowiczu za uruchomienie linii do pakowania w technologii bag in box.

Ta nowoczesna technologia „worka w pudełku" dopiero wchodzi w użycie w Polsce, a w mleczarstwie może i powinna znaleźć szerokie zastosowanie. OSM Łowicz pokazała, że nie boi się nowości.

W kategorii Wydarzenie rynku spożywczego:

Za odważne wejście na polski rynek w trudnym okresie Nagroda Rynku Spożywczego przypadła firmie  Müller Polska.

Obecność na polskim rynku firmy Müller może w zasadniczy i trwały sposób zmienić obraz krajowego rynku mleczarskiego. Koncern wprowadza na razie przede wszystkim jogurty i desery w sektorze premium. Nagradzamy także za nowoczesną i prowadzoną w innowacyjny sposób kampanię reklamową, która według ekspertów może wyznaczyć nowe standardy. Na rodzimym, niemieckim rynku marka ma niemal 100-procentową rozpoznawalność.

 

wyszukiwarki

  • praca
  • nieruchomości
  • obiekty konferencyjne
* wyszukiwanie zaawansowane

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!