W ciągu ostatnich lat ilość aktów prawnych mających bezpośredni wpływ na formę i treść reklam żywności znacząco wzrosła. Uregulowano między innymi bardzo ważny w obecnych realiach rynkowych obszar dotyczący oświadczeń żywieniowych i zdrowotnych na wszystkich polach komunikacji. W praktyce oznacza to, że komunikacja z konsumentem stała się jednym z obszarów zwiększonego ryzyka w działalności każdej firmy żywnościowej.
Organizator:
Polska Federacja Producentów Żywności Związek Pracodawców
-
Polska
Warszawa
- tel.: 22/ 830 70 55
- email: m.jonczak@pfpz.pl
- internet: www.pfpz.pl
Zaostrzająca się konkurencja pomiędzy firmami żywnościowymi powoduje coraz częstsze używanie w przekazie reklamowym treści naruszających obowiązujące w Polsce normy prawne i etyczne, szczególnie w obszarze właściwości żywieniowych produktów.
Polska Federacja Producentów Żywności skupiająca największe firmy żywnościowe, które zarazem są największymi reklamodawcami, dostrzega nasilające się konflikty w obszarze komunikacji i zagrożenia płynące z nich dla całego sektora żywnościowego.