Przygotowania do zmian wizerunkowych rozpoczęły się już na początku 2012 r. Przez cały poprzedni rok firma skupiała się na ilościowych i jakościowych badaniach konsumenckich, na podstawie których została zarysowana strategia marketingowa i komunikacyjna firmy.

Początkiem wspomnianej zmiany identyfikacji jest zupełnie nowe logo, hasło firmy i wizualizacja opakowań. Wprowadzany logotyp został wybrany przez konsumentów jako podkreślający wysoką jakość marki (dzięki zastosowanej kolorystyce ecru i burgundu z pozłacanymi elementami) oraz jasno komunikujący, że firma specjalizuje się w produkcji wędlin (dzięki czytelnemu piktogramowi przedstawiający popularne wyroby). Wiarygodności całości nadaje fakt, że właściciele pod swoimi produktami podpisują się swoimi nazwiskami: Madej Wróbel.

Hasło przewodnie to "Sami robimy. Sami lubimy". Madej Wróbel tym samym chce komunikować, że jest to firma rodzinna, a jej wyroby trafiają do rodzin w całej Polsce. Upraszczając można powiedzieć, że firma pozycjonuje swoje produkty z myślą "od rodziny dla rodziny".

- Chcielibyśmy być bardziej widoczni i zaistnieć w świadomości konsumentów jako producent z wieloletnim doświadczeniem, rodzinną tradycją i bardzo dobrymi jakościowo produktami, szczególnie jeśli chodzi o wyrób kiełbas - mówi Iwona Szklarska, wiceprezes zarządu Madej Wróbel.