Portal Spożywczy - FMCG, handel, rynek spożywczy

Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Mięso

Maciej Frątczak: Produkty fermentowane mogą pomóc w walce z salmonellą w drobiarstwie (wywiad)

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 12-10-2020, 22:42
- Wykorzystując w diecie zwierząt Diamond XPC w efektywny sposób poprawiamy odporność ptaków poprzez redukcję bakterii patogennych w przewodzie pokarmowym, w tym Salmonelli. Tym samym redukujemy wydatki poniesione na leczenie zwierząt, poprawiamy efektywność produkcyjną, budujemy przewagę konkurencyjną na rynku, a także zyskujemy nowych klientów i poprawiamy wizerunek branży drobiarskiej - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Maciej Frątczak, dyrektor sprzedaży ds. drobiu w firmie Cargill, fot. mat. pras.
Maciej Frątczak: Produkty fermentowane mogą pomóc w walce z salmonellą w drobiarstwie (wywiad)
Maciej Frątczak, dyrektor sprzedaży ds. drobiu w firmie Cargill, fot. mat. pras.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Adam Tubilewicz, Portalspozywczy.pl: Grypa ptaków, lockdown, “piątka dla zwierząt”. Rok 2020 obfituje w trudne zdarzenia dla polskiego drobiarstwa. Jak wygląda to z Pana perspektywy ?

Maciej Frątczak, Dyrektor ds. sprzedaży – drób, firmy Cargill: Rzeczywiście, to bardzo dynamiczny rok dla branży. Na trudny początek związany z ptasią grypą, która pojawiła się w Polsce pod koniec 2019 roku, nałożyła się pandemia, wywołująca załamanie rynków zbytu i najgłębszy od lat kryzys w branży. Równocześnie zaczęliśmy borykać się z negatywnym PR-em związanym z wykryciem Salmonelli w polskim mięsie na rynkach UE, które są głównymi odbiorcami naszego eksportowanego drobiu. Ostatnie tygodnie upłynęły pod znakiem nowych regulacji dotyczących m.in. zakazu uboju rytualnego, z którego pozyskane mięso drobiowe stanowi znaczący procent naszej sprzedaży zagranicznej. Należy podkreślić, że to właśnie eksport drobiu produkowanego w standardzie halal i koszer pomógł nam przetrwać arcytrudny okres covidowy. Ta stabilna grupa odbiorców postrzegana jest jako premium, dlatego cała europejska konkurencja walczy o możliwość współpracy z nią. My pozyskaliśmy ich nie tylko dzięki konkurencyjnym cenom, ale i nowoczesnym zakładom ubojowym, które sprostały wysokim wymaganiom audytorów. Rezygnacja z tego segmentu produkcji będzie ogromnym wyzwaniem dla branży, z którym miejmy nadzieję, nie będzie trzeba się zmierzyć.

Dalsza część artykułu (86%) jest dostępna dla zarejestrowanych subskrybentów serwisu, którzy wykupili dostęp do usługi "Strefa premium". lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

komentarze (0)

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!