• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Wędliny trzymają się mocno

Polacy polubili wędliny typu premium. Kryzys finansowy nie zmniejsza ich sprzedaży. Analitycy zgodnie twierdzą, że trend nie ulegnie odwróceniu. Również producenci spodziewają się rozwoju rynku. Na 2009 r. zakłady zapowiadają poszerzenie oferty wyrobów mięsnych z górnej półki.
  • Autor: Łukasz Rawa
  • Data: 25-03-2009, 10:36
Wędliny trzymają się mocno

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Okres świąteczno-noworoczny spełnił oczekiwania producentów. Święta to tradycyjnie czas żniw dla sektora wędlin premium. Na Boże Narodzenie klienci dużo częściej kupują ekskluzywne produkty, na które w ciągu roku nie zawsze sobie pozwalają. Sprzedaż wyrobów mięsnych z wyższej półki wzrasta zazwyczaj w tym okresie o około 35 proc. W grudniu ubiegłego roku nie było inaczej.

Konsumentów wędlin można podzielić na trzy grupy o wyraźnie innych preferencjach i oczekiwaniach związanych z zakupem wyrobów mięsnych. Dobra wędlina dla ekokonsumentów to co innego niż ta, którą wkładają do koszyka kupujący z grupy "Premium" czy nastawieni na niską cenę konsumenci z segmentu "Economy".

O ile zainteresowanie produktami ekologicznymi w dobie dekoniunktury gospodarczej w skali globalnej słabnie, a segment ekonomiczny zyskuje, w segmencie premium sytuacja nie jest jednoznaczna.

Na polskim rynku segment ten od 2004 roku znajduje się na krzywej wzrostowej. Polacy przywiązują coraz większą wagę do jakości tego, co jedzą i w dużej mierze przyzwyczaili się do smaków, które mogą zapewnić tylko wędliny z wyższej półki.

Dalsza część artykułu (88%) jest dostępna dla zarejestrowanych subskrybentów serwisu, którzy wykupili dostęp do usługi "Strefa premium". lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie
Partner serwisu
  • partner serwisu
Masz pytania? Napisz!
premium@portalspozywczy.pl
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • dragon113 2009-03-25 11:22:48

    Grupa premium powinna spełniać przynajmniej kilka warunków. Oto podstawowe trzy z nich: 1. Znane pochodzenie surowca i sposobu jego żywienia (brak np. GMO). 2. Tradycyjne metody wędzenia i produkcji. 3. Minimalna ilość składników konserwujących. A teraz niech z któryś z wyżej się wypowiadajacych potwierdzi wypełnianie tych trzech warunków w ich zakładach... Dla wiekszości zakładów wędliny Premium to takie które mają tylko mniejszy nastrzyk i nic więcej. A to jest właśnie średnia półka do której po latch \"wariact\" technologicznych wracamy. Dlatego - Panowie wiekszej pokory dla grupy Premium i nie róbmy ludziom znowu wody z mózgu!

    Odpowiedz
  • Bart Simpson 2009-03-25 22:32:50

    Dokładnie kolego Dragon, niestety u nas półka premium to tylko wyższa cena niestety nie ma to relatywnego przełożenia na jakość faktycznego premium. Bzdura i śmiech, lecz poziom ludzi zarządających zakładami mięsnymi to kpina, wiedza elementarna z zakresu branży nijaka często ludzie z wykształceniem zaledwie średnim, lecz oni mają tytuły dyrektorskie. Mam mniejsze doświadczenie lecz rozmawiając z osobami na \"stanowiskach\" ogarnia mnie pusty śmiech (przykłady Sokołów, M&W, Herman, Duda Logistic) jest tego niestety więcej lecz wszyscy wiemy jak to u \"nas\" wygląda.... Szkoda.

    Odpowiedz
  • Wróżka Wernychorka 2009-03-25 22:57:25

    Może nie tak ostro, ale faktem jest iż często zdarzają \"dziwni ludzie\" na \"dziwnych stanowiskach\" w tej branży. Choćby wice - prezes Duda - Bis.

    Odpowiedz
  • J&B 2009-03-31 22:56:51

    A ja mam ochotę na salceson ze świniobicia

    Odpowiedz
  • szynka!!!! 2009-04-22 19:53:46

    salceson? ja tam wolę dobrą szynkę

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!