Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Zyski bez glutenu

Segment żywności bezglutenowej jest obecnie jednym z najszybciej rozwijających się na świecie segmentów rynku artykułów spożywczych. W Polsce ten segment żywności bezglutenowej jest stosunkowo młody, ale bardzo perspektywiczny.
  • Autor: Łukasz Rawa
  • Data: 03-07-2014, 15:49
Zyski bez glutenu

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Wraz z rosnącym zapotrzebowaniem na produkcję pszenicy, która znajduje w branży spożywczej szerokie zastosowanie, pojawia się również coraz większa liczba osób, u których diagnozuje się tzw. celiakię - nietolerancję na białko tego zboża, czyli gluten. Dieta bezglutenowa jest przeznaczona dla osób chorujących na celiakię oraz osób cierpiących na alergię na pszenicę i inne zboża, osób z nadwrażliwością na gluten bądź cierpiących na inne schorzenia, np. autyzm, czy też przejściowo dla osób po długotrwałym leczeniu antybiotykami lub po zakażeniach układu pokarmowego. Tego typu produkty wybierają również konsumenci zainteresowani zdrową żywnością. Dlatego zapotrzebowanie na produkty bezglutenowe stale wzrasta. Segment żywności bezglutenowej jest jednym z najszybciej rosnących segmentów światowego rynku artykułów spożywczych. Według badań firmy Mintel w 2013 roku wartość sprzedaży produktów bezglutenowych szacowana była na poziomie 10,5 mld dol., a w latach 2011-2013 wzrost wartości tego rynku wyniósł 44 proc.

Dalsza część artykułu (85%) jest dostępna dla zarejestrowanych subskrybentów serwisu, którzy wykupili dostęp do usługi "Strefa premium". lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • technolog bezg. 2014-07-05 15:15:20

    w Polsce jest brak dostatecznej wiedzy na temat żywności bezglutenowej!!!!

    Odpowiedz
  • Joanna 2014-07-22 16:09:47

    Najwyraźniej dziennikarz - Pan Ł. Rawa w ostatnim czasie szczególnie upodobał sobie problematykę żywności bezglutenowej. Niestety jego teksty wyraźnie \"lansują\" symbol przekreślonego kłosa, który nie jest znakiem jakości, nie jest wymagany przez prawo, a co najgorsze NIE GWARANTUJE, że produkt spełnia normy dla bezglutenowej żywności. Panu dziennikarzowi polecam lekturę w postaci opinii rzecznika patentowego na temat tak lansowanego przez niego znaku oraz kontakt z innymi organizacjami zajmującymi się problematyką diety bezglutenowej.

    Odpowiedz
  • Łukasz Rawa 2014-07-22 16:53:47

    Dziękuję za krytyczną lekturę moich tekstów. Sugeruje Pani jakieś konkretne organizacje?

    Odpowiedz
  • Grażyna 2014-07-22 19:51:50

    Panie redaktorze żadna organizacja nie decyduje o tym jaki produkt jest bezglutenowy.Gwarantem jest producent. A najlepiej uzyskać informację w GIS-ie i Pana emocje opadną. Myślę ,że redaktor powinien posługiwać się udokumentowaną wiedzą a nie ulegać sugestii znajomych. Pozdrawiam Grażyna

    Odpowiedz
  • Joanna 2014-07-22 21:36:16

    Nie chcę sugerować żadnej z organizacji oraz innych podmiotów, ale liczę na \"wzrost obiektywności\" z Pana strony.

    Odpowiedz

Powiązane tematy:

Masz pytania? Napisz!
premium@portalspozywczy.pl
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!