18 czerwca świętujemy Międzynarodowy Dzień Sushi
Sushi ma coraz większą rzeszę fanów w Polsce. Z dania ekskluzywnego staje się popularnym, zdrowym fast foodem często zamawianym w restauracjach oraz w dowozie zarówno do domów, jak i biur.

Nigiri, sashimi i uramaki zagościły w biurach i domach Polaków, ciesząc się coraz większym uznaniem. Mężczyźni (54,18 proc.) zamawiają sushi chętniej od kobiet (45,82 proc.), największą popularnością cieszy się sushi z serkiem Philadelphia (12,05 proc.), a średnia cena rolki w pierwszym kwartale 2019 r. to nieco ponad 25 zł - wynika z danych platformy PizzaPortal.pl.
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
Sushi ma wielowiekową tradycję – pierwsze wzmianki pojawiają się już w II wieku w chińskich kronikach. Dość odległy pierwowzór sushi, jakie znamy obecnie, stanowiły kawałki solonej ryby, zawiniętej w sfermentowany ryż. Z kolei za twórcę nigiri, które dało początek współczesnemu sushi, uważany jest japoński kucharz, Hanaya Yohei. Sushi – obok ramenu – uważane jest za kultową potrawę Japończyków. Dziś na stałe weszło do menu restauracji na całym świecie.
Jak wynika z raportu „Klikasz i jesz. Raport PizzaPortal.pl o rynku dostaw jedzenia w Polsce w 2018 r.” kuchnia azjatycka i sushi (8 proc.) to trzecie – po pizzy (61 proc.) i kuchni amerykańskiej (22 proc.) – najchętniej zamawiane jedzenie online. Mówiąc o kuchni azjatyckiej, myślimy głównie o potrawach chińskich i japońskim sushi. To ostatnie odpowiada za ponad 20 proc. wszystkich zamówień kuchni azjatyckiej.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.