• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

8 trendów, które będą kształtować rynek produktów dla zwierząt

W oparciu o wnioski z badań rynkowych i ponad 100 wywiadów z ekspertami z branży, w eksperci Puriny zidentyfikowali 8 trendów, które będą kształtować – lub już kształtują – przyszłość opieki nad zwierzętami domowymi, a także zdefiniowali 6 wyzwań.
  • Autor: pp
  • Data: 05-08-2021, 10:50
8 trendów, które będą kształtować rynek produktów dla zwierząt
Rośnie liczba właścicieli zwierząt domowych; fot. unsplash.com

Trendy na rynku produktów dla zwierząt

1. Wzrost liczby właścicieli zwierząt domowych. Niedawno opublikowane dane Euromonitora pokazują gwałtowny wzrost liczby właścicieli zwierząt domowych w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej. W porównaniu z rokiem 2019, w którym wzrost populacji zwierząt domowych wyniósł 3 mln, w 2020 roku całkowita populacja zwierząt domowych w całym regionie zwiększyła się o 5,1 mln, co stanowi wzrost o 70%.

2. Zmiany w przyszłości pracy w związku z powszechnym wymogiem pracy zdalnej.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

3. Przestawienie na handel elektroniczny. Historyczny wzrost udziału handlu elektronicznego został dodatkowo wzmocniony poprzez wprowadzony w ubiegłym roku wymóg zachowania dystansu społecznego.

4. Rosnąca preferencja dla alternatywnych źródeł surowców i białek. Malejące zasoby naturalne na świecie powodują silniejszą presję na ograniczenie konsumpcji lub znalezienie alternatywnych źródeł surowców. Co więcej, ponieważ milenialsi traktują swoje zwierzęta domowe jak członków rodziny, coraz więcej pupili jest karmionych zgodnie z zasadami diety fleksitariańskiej – uwzględniając zarówno pokarm na bazie białek zwierzęcych, jak i roślinnych.

5. Ciągły popyt na bardziej naturalną żywność wynikający zarówno z troski o zdrowie, jak i o dobrobyt zwierząt.

6. Większe zrozumienie społecznego wpływu posiadania zwierząt domowych oraz możliwości pozytywnego oddziaływania na ludzkie zdrowie, edukację i społeczność.

7. Proste, zoptymalizowane rozwiązania wyposażone w sztuczną inteligencję, w tym spersonalizowane żywienie. Ludzie coraz częściej zwracają się ku inteligentnym sposobom zarządzania różnymi aspektami swojego życia za pomocą technologii cyfrowej napędzanej przez big data, sztuczną inteligencję i inteligencję predykcyjną. Zapewnia ona konsumentom lepsze doświadczenia i nowe usługi w różnych obszarach, dlatego ich oczekiwania względem bezproblemowych, dostosowanych do ich potrzeb i wygodnych produktów i rozwiązań w zakresie opieki nad zwierzętami domowymi będą coraz większe.

8. Nowe wymagania dotyczące przejrzystości korporacyjnej. Konsumenci chcą mieć możliwość ocenić wpływ ich decyzji zakupowych na środowisko i dobrostan zwierząt w łańcuchu wartości, chcą także mieć dostęp do przejrzystej informacji o składzie.

Wyzwania, przed którymi stanie branża produktów dla zwierząt

1. Odporność łańcucha dostaw. W 2020 r. producenci stanęli w obliczu bezprecedensowych wyzwań w związku z globalną pandemią. Przeszkody w dostępie do siły roboczej, zaopatrywaniu się w surowce lub w handlu transgranicznym w niektórych przypadkach miały wpływ na zapasy i mogą wpłynąć na najbliższą przyszłość.

2. Nierówny dostęp do przystępnych cenowo produktów do pielęgnacji zwierząt domowych. Jest on związany zarówno z dostępnością, jak i wpływem pandemii na dochody.

3. Niedobór składników i konieczność kontrolowania dostępności zasobów, aby nie przekroczyć ograniczeń planety.

4. Nasze zobowiązanie do zerowej emisji netto i potencjalne nowe modele biznesowe.

5. Wpływ pozyskiwania surowców i opakowań na środowisko naturalne i przyszłość planety.

6. Ciągłe zmiany technologiczne w gospodarce i sposobie życia oraz produkcji żywności dla zwierząt domowych.

- Jesteśmy w trakcie definiowania nowych celów i weryfikacji naszych zobowiązań, aby upewnić się, że możemy działać zgodnie z ograniczeniami planety i pozytywnie wpływać na ludzi i całe społeczeństwo. Dzięki temu będziemy mogli sięgać coraz dalej i szybciej osiągać postępy w kwestiach społecznych, konsekwentnie dążąc do naszego celu – zapewnienia lepszego życia dla zwierząt i ludzi, którzy je kochają – mówi Jeff Hamilton, CEO w Nestlé Purina PetCare EMENA.

Powiązane tematy:

Partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • lide 2021-08-05 11:04:25

    Purina jak i inne z tej klasy niech zajmą się uczciwym pisaniem co mają w składzie tego, co powinno być karmą, a jest najgorszą paszą. Powinien być zakaz karmienia takimi karmami.

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!