- Nasz zakład posiada potencjał produkcyjny umożliwiający dostawy świeżego drobiu wodnego do największych sieci handlowych w Polsce i Europie. Jest to nasza przewaga konkurencyjna, dzięki której jesteśmy obecni w większości krajów europejskich - mówią Irena i Marek Aksamscy, właściciele spółki.

Irena Aksamska dodaje, że AMI jest liderem w produkcji drobiu wodnego w Polsce z ponad 60 proc. udziałem w produkcji kaczki i ponad 30 proc. w produkcji gęsi. W kraju produkty firmy są dostępne m.in. w Lidlu, Kauflandzie, Makro i Selgrosie, a także kanale tradycyjnym i hurtowym. W eksporcie spółka jest obecna w większości krajów Europy, z naciskiem na Niemcy, gdzie firma dostarcza do praktycznie wszystkich sieci. Znaczącym odbiorcą dla AMI są także rynki Azji.

W 2019 r. AMI zakończy budowę nowoczesnej wylęgarni drobiu. Spółka chce w 2019 r. przeznaczyć ponad 30 mln zł na rozbudowę, unowocześnienie i automatyzację zakładu w Mikstacie: Średni skonsolidowany roczny wzrost przychodów AMI w latach 2008-2018 wynosił powyżej 21 proc. 

Spółka współpracuje z ok. 500 hodowcami drobiu wodnego.

Arkadiusz Lisiecki, dyrektor spółki wskazuje, że siłą sukcesu firmy jest handel kaczką w postaci świeżej i przetworzonej, a nie wyłącznie mrożonej jak robi to większość producentów. Spółka rozwija także produkcję drobiu bez GMO.

Więcej w "Rzeczpospolitej"

 

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl