Animex: Naszym priorytetem jest ugruntowanie pozycji na rynkach zagranicznych
Dla branży mięsnej perspektywy eksportowe na przyszły rok nie przedstawiają się zbyt dobrze. Świadczy o tym m.in. bardzo wysoki ujemny bilans handlu zagranicznego mięsem wieprzowym w mijającym roku - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Andrzej Pawelczak, rzecznik Animeksu.

Saldo handlu zagranicznego od lat było dodatnie. - Polska była eksporterem netto wieprzowiny. Niestety, to jest juz przeszłość. Czas wyciągnąć wnioski - uważa Andrzej Pawelczak. - W naszej firmie mijający rok zamkniemy wzrostem sprzedaży. Najważniejszy jest dla nas fakt sporego wzrostu sprzedaży produktów przetworzonych, takich jak: wędliny, szynki, wędzonki i produkty typu convinience - dodaje.
Za priorytetowe zadanie dla Animeksu, jego rzecznik uznaje ugruntowanie pozycji na rynkach zagranicznych i stawianie czoła lokalnej konkurencji. - Oczywiście z wymiernym rezultatem - zaznacza Pawelczak. - Nasze 3 główne rynki eksportowe to: Unia Europejska, USA i Japonia. Rynek EU wydaje się być naturalnym, bo najbliżej położonym rynkiem. Charakteryzuje się on podobnymi upodobaniami konsumenckimi do tych, które mamy tutaj w Polsce - ocenia.
Podkreśla, że USA jest dla Animeksu "najstarszym" rynkiem, na którym polska szynka Krakus zajmuje już historyczne miejsce. - Jest ona najlepiej sprzedawaną szynką importowaną na rynek amerykański - akcentuje rzecznik firmy. - Japonia to "najmłodszy" z naszych rynków, ale zarazem najbardziej wymagający jako odbiorca. Wysoka jakość oraz niezmienny gwarantowany standard dla całej, często kilkunastotonowej partii to normalność - zauważa.
Obecnie Animex koncentruje się przede wszystkim na produktach wysoko przetworzonych.
