Animex: Trzeba umieć sobie radzić w warunkach trudnej konkurencji
Naturalnym czynnikiem poprawy konkurencyjności każdej firmy jest wzrost jej efektywności. Drugą kluczową sprawą jest umiejętność tworzenia wartości dodanej gwarantującej rentowną sprzedaż dóbr w warunkach silnej konkurencji - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Andrzej Pawelczak, rzecznik Animeksu.

Polskie i europejskie firmy - po prawie 6 latach członkostwa Polski w EU - doskonale znają swoje narzędzia gwarantujące utrzymanie przewagi konkurencyjnej w Europie. - Mówiąc o zliberalizowanym handlu światowym trzeba jednak mieć na względzie zasadniczo odmienne otoczenie biznesowe oraz warunki produkcji i handlu na poszczególnych kontynentach - zwraca uwagę Andrzej Pawelczak. - Składają się na nie takie czynniki jak m.in.: zasadniczo różne koszty surowców, koszty pracy czy też warunki klimatyczne - dodaje.
Istotne jest otoczenie, w którym powstaje wartość dodana w biznesie, czyli szeroko rozumiane bezpieczeństwo produkcji i w efekcie bezpieczeństwo wytworzonego produktu końcowego. - Całkowita liberalizacja handlu światowego, choć z punktu zasad wolnego rynku wydaje się logiczna i pożądana, wymaga jednak dokładnej analizy wszystkich wymienionych aspektów - uważa rzecznik Animeksu. - W tym uwzględnienia różnych form wsparcia lub interwencjonizmu, które mogą pojawiać się w formie ukrytej w łańcuchu produkcyjnym oraz w handlu na poszczególnych rynkach światowych - zaznacza.
