• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Anna Olewnik: Trend na niejedzenie mięsa będzie się pogłębiał

- Monitorując trendy konsumenckie, wiedzieliśmy, że naszą branżę prędzej czy później czeka wprowadzenie do oferty zamienników mięsa - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Anna Olewnik-Mikołajewska, prezes Grupy Olewnik.
  • Autor: Adam Tubilewicz, Portalspozywczy.pl
  • Data: 06-05-2021, 11:45
Anna Olewnik: Trend na niejedzenie mięsa będzie się pogłębiał
Anna Olewnik-Mikołajewska wskazuje, że firma strategicznie przygotowywała się do odpowiedniego momentu na wprowadzenie do oferty zamienników mięsa. fot. mat. pras.
  • Prezes Grupy Olewnik wskazuje, że wejście branży mięsnej w trend roślinny było nieuniknione.
  • Według Anny Olewnik-Mikołajewskiej trend na niejedzenie mięsa będzie rósł w siłę.
  • Jak dodaje nasza rozmówczyni, branża mięsna nie może ignorować zmian zwyczajów żywieniowych Polaków.

O pomyśle i realizacji wejścia Grupy Olewnik w segment roślinnych zamienników mięsa pisaliśmy w tekście pod tytułem "Olewnik: Inwestujemy w zamienniki zachowując mięsne DNA".

Jak mówi nam Anna Olewnik-Mikołajewska, pomysł na produkcję zamienników pojawił się w firmie już kilka lat temu. 

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

- Stale monitorujemy trendy konsumenckie, prowadzimy badania i obserwujemy, jak zmieniają się preferencje żywieniowe Polaków. Wiedzieliśmy więc, że naszą branżę prędzej czy później czeka wprowadzenie do oferty zamienników mięsa. Według CBOS, w 2000 roku do niejedzenia mięsa przyznawał się 1 proc. procent dorosłych Polaków, dziś - już ponad 3 proc. I trend ten będzie się pogłębiał – zwłaszcza w dużych ośrodkach miejskich, bo to tam odsetek zadeklarowanych wegetarian i wegan jest zdecydowanie największy. Według różnych danych sięga nawet ponad 20 proc. - dodaje.

Zamienniki mięsa - strategiczny ruch

Prezes Grupy Olewnik wskazuje, że firma stopniowo i strategicznie przygotowywała się do odpowiedniego momentu na wprowadzenie do oferty zamienników mięsa.

- Mówimy tu o przygotowaniach zarówno w zakresie opracowania produktów, ich wsparcia marketingowego wraz ze strategią sprzedażową, jak i odpowiedniego zaplecza produkcyjnego. Efektami tej pracy są produkty marki Olewnik w linii Roślinne Smaki. Mamy świadomość, że dzięki takim wyrobom nie tylko otwieramy się na nowe grupy odbiorców, ale także bierzemy udział w realizacji strategii zrównoważonego rozwoju, co idealnie wpisuje się w wyznawane przez nas wartości - dodaje.

Nasza rozmówczyni wskazuje, że Grupa Olewnik stale rozbudowuje park maszynowy, co związane jest m.in. z projektem realizowanym przy wsparciu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

Olewnik inwestuje roślinnie

 

- Jego celem jest opracowanie funkcjonalnych, mięsno-roślinnych i roślinnych produktów oraz wdrożenie autorskich metod ich wytwarzania. Inwestycja ta jasno pokazuje kierunek rozwoju oferty marki Olewnik oraz naszego podejścia do produktów roślinnych. Jestem przekonana, że wyroby te stanowić będą nieodłączną część oferty wiodących zakładów mięsnych w Polsce. Zresztą wystarczy spojrzeć na sklepowe półki, by przekonać się, że już teraz tak jest - mówi.

Anna Olewnik-Mikołajewska podaje dane, według których już dziś co trzeci Polak jest otwarty na spróbowanie roślinnych zamienników mięsa, a ponad 68 proc. deklaruje, że jedząc poza domem wybierają dania bezmięsne.

- Liczby te mówią same za siebie i trudno jest ignorować zmiany w zwyczajach żywieniowych. Dlatego też stale pracujemy nad rozwojem i rozbudową oferty w tym zakresie. A produkty, które już oferujemy, spotkały się z bardzo pozytywnym odbiorem wśród konsumentów, co stanowi dla nas dodatkowy, pozytywny impuls do jeszcze cięższej pracy - podsumowuje.

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • ww 2021-05-06 11:01:51

    bydło jest od żarcia trawy

    Odpowiedz
  • ww 2021-05-06 11:04:13

    już pchacie do mięsa byle gó np soje i reszta badziewia dla poprawy smaku i wyglądu

    Odpowiedz
  • ww 2021-05-06 11:10:03

    jak teraz do kiełbas walicie soje i inne badziewie dla poprawy smaku i koloru to do tych waszych zamienników mięsa też będziecie walić różne trucizny aby smakowo przypominało mięso

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!