Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Artur Branicki, dyrektor ZM Górzyca - pełny wywiad

O trendach w handlu mięsem i wędlinami, rozwoju sieci sklepów oraz zmianach zachowań konsumentów - rozmawiamy z Arturem Branickim, dyrektorem Zakładów Mięsnych Górzyca.
  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 05-08-2015, 13:50
Artur Branicki, dyrektor ZM Górzyca - pełny wywiad
(fot. mat.pras.)

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

- Jakie trendy najmocniej wpływają na handel mięsem i wędlinami?

Od jakiegoś czasu widzimy stopniowe odwrócenie się klientów od robienia zakupów produktów wędliniarskich w hipermarketach na korzyść wyspecjalizowanych sklepów mięsnych. Obserwujemy również wyraźny wzrost świadomości konsumenckiej na jakość oferowanego asortymentu i choć w dużych sklepach spożywczych dokonują oni nadal sporej części zakupów to myślę, że śmiało, możemy mówić o silnym trendzie ukierunkowanym na rozmyślny zakup mięsa i wędlin w mniejszych sklepach. 

- Skąd ta zmiana?

Z pewnością nie bez znaczenia są licznie emitowane programy kulinarne, propagowanie kuchni sezonowej czy wypowiedzi popularnych światowych kucharzy zachęcające do zapoznania się z ofertą lokalnego dostawcy mięsa, owoców i warzyw, czy ryb. Sieci sklepów mięsnych zapewniają klientom również poczucie bezpieczeństwa. Wpływa na to indywidualna obsługa, wzmocniona poprzez częste kontakty więź, jaka zachodzi między sprzedawcą a odbiorcą oraz znajomość oferowanych produktów. Do tego dochodzi znajomość klienta i jego potrzeb a także status lokalnego, małego producenta, który nie może pozwolić sobie na utratę zaufania i tym bardziej zwraca uwagę na jakość prezentowanej oferty.

Czy trendy takie jak "smart shopping" czy nacisk na "wygodę, szybkość i łatwość zakupów" są mocno odczuwalne w handlu produktami mięsnymi?

Tak, jest to odczuwalne. Dzisiejsze tempo życia stawia przed naszą branżą nowe wymagania. Obecnie klient chce zrobić zakupy szybko, sprawnie, ale bez utraty jakości oferowanego towaru.

Konsument wchodząc do sklepu chce kupić nie tylko kawałek mięsa, chce otrzymać również gotowy półprodukt w postaci jednakowo rozbitych kotletów czy świeżo zmielonych wybranych elementów mięsa. Wszystko zapakowane próżniowo, aby nie straciło na jakości i było gotowe do przygotowania posiłku. Klient wchodząc do sklepu mięsnego oczekuje często gotowego pomysłu i co za tym idzie możliwości zakupu potrzebnych do przygotowania dania przypraw oraz dodatków w postaci świeżych surówek, marynowanych przetworów czy konfitur do mięs i wędlin.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Partner serwisu
  • partner portalu
Masz pytania? Napisz!
premium@portalspozywczy.pl
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!