• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Beef-San negocjuje z bankami

Mięsnej grupy nie spotkał los PKM Duda. Banki nie wypowiadają jej kredytów, tylko negocjują ich restrukturyzację - czytamy w Pulsie Biznesu. Zadłużenie opiewa na 35 mln zł.
  • Autor: Puls Biznesu
  • Data: 30-03-2009, 07:19
Beef-San negocjuje z bankami

- Szczęśliwie rozmowy z bankami idą w dobrym kierunku i nie podzieliliśmy losu PKM Duda. Trochę się tego obawialiśmy, ale np. ING Bank Śląski, który wypowiedział umowy Dudzie, nam tego nie zrobił - mówi dziennikarzom Pulsu Biznesu Jerzy Biel, prezes Beef-Sanu. 

Zarząd sanockiej spółki przyznał ostatnio otwarcie, że strategia oparta na rozbiorze mięsa okazała się klapą. W rezultacie na krawędzi utraty płynności znalazła się AJPI, w której skład wchodzą m.in. zakłady Mysław i Abakus. Czy AJPI, wzorem Dudy, mogłoby się zdecydować na wszczęcie programu naprawczego, który dałby mu możliwość negocjowania układu z wierzycielami?

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

- Takie rozwiązanie nie wchodzi w grę, ponieważ nie spełniamy wymogów prawnych. By wszcząć program naprawczy, spółka musi na bieżąco regulować zobowiązania. W przypadku AJPI tak nie jest - wyjaśnia Jerzy Biel. Zapewnia, że nikt też nie złożył wniosku o ogłoszenie upadłości AJPI.

Prezes podkreśla, że struktura zadłużenia AJPI jest o tyle korzystna, że składa się w większości z dużych wierzytelności, a to sprzyja negocjacjom. Zapewnia jednocześnie, że w samym Beef-Sanie - w ujęciu jednostkowym - nic złego się nie dzieje.

Powiązane tematy:

Partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • dragon113 2009-03-30 12:27:14

    No cóż powturze moje rozważania z przed kilku tygodni: \"Brak jasnej wizji działu handlowego zrobił swoje. W tej grupie brak jest jakiegokolwiek fachowca od marketingu i sprzedaży który by znał całościowo rynek mięsny a Polsce, od Szczecina po Przemyśl no i są tego skutki. Właściciel, Pan Pilkśniak, powinien w końcu wprowadzić w swoje struktury handlowe \"świeżą krew\", gdyż dotychczasowy dział przypomina raczej zabytkową dzielnicę Torunia niż Londyńskie City. Zgodnie z przysłowiem: nic sie nie dzieje, ja się starzeje a kasa leci.\"

    Odpowiedz
  • Kurp 2009-03-30 14:09:51

    Proponuję \"powtórzę\" przez o z kreską

    Odpowiedz
  • zz 2009-03-30 14:56:59

    dragon chyba szukasz roboty, ze krytykujesz wszystkich w około.

    Odpowiedz
  • dragon113 2009-03-30 19:10:16

    Robotę to ja już mam, tyle że poza branżą. Może nie jest idealna ale przede wszystkim poukładana. Choć nie skłamie iż od czasu do czasu prowadzę rozmowy w branży, gdyż rzeczywiście tu fachowców brakuje. Ale jak już rozmawiam to o moich warunkach i jak ktoś ma \"kosmiczne\" pomysły to go z nimi zostawiam. Wcześniej rzeczywiscie \"przebrnąłem\" parę firm i odreagowanie mi się włączyło. Wreszcie moge głosno sie pośmiać z głupoty innych. A najciekawsze iż niewielu może wykazać brak logiki w tym co piszę lub zarzucić mi nieprawdę. I tym się upajam. A błąd rzeczywiscie zrobiłem, przepraszam.

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!