• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Beyond Meat: Firmy mięsne muszą myśleć o tym, jak będzie wyglądał rynek za 20 czy 50 lat (wideo)

- Nawet rodzinne firmy muszą patrzeć w przyszłość i, podejmując strategiczne decyzje, myśleć o tym jak będzie wyglądał rynek konsumencki za 20 czy 50 lat. Widzimy dziś, że największe firmy mięsne na świecie jak Tyson Foods inwestują w roślinne zamienniki mięsa. Dlatego też postanowiliśmy włączyć się w to zjawisko - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Willem Spigt, dyrektor sprzedaży i marketingu Beyond Meat w firmie Zandbergen.
  • Autor: Adam Tubilewicz/Portalspozywczy.pl
  • Data: 11-12-2019, 09:03
Beyond Meat: Firmy mięsne muszą myśleć o tym, jak będzie wyglądał rynek za 20 czy 50 lat (wideo)
Willem Spigt, dyrektor sprzedaży i marketingu Beyond Meat w firmie Zandbergen, fot. PTWP

Podczas Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2019 zapytaliśmy Willema Spigta o inicjatywę Komisji Europejskiej, która rozważa wprowadzenie zakazu etykietowania roślinnych zamienników mięsa za pomocą nazw odnoszących się wprost do mięsa jak “wegański burger”.

Czy taka regulacja może być zagrożeniem dla ekspansji Beyond Meat w Europie?

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

- Ze strategicznego punktu widzenia chcemy sprzedawać produkty Beyond Meat w działach mięsnych. Wychodzimy z założenia, że mięso może być stworzone ze zwierząt, ale także z roślin. Na końcu powstaje przecież taki sam produkt, jakim jest burger. W przyszłości w sklepach powstaną półki “proteinowe”, gdzie oprócz mięsa pochodzącego od zwierząt będą znajdowały się jego zamienniki wyprodukowane z roślin, a być może także z owadów - mówi.

W ocenie przedstawiciela Beyond Meat jeśli Unia Europejska może w jakiś sposób opóźnić ten proces, ale na pewno go nie zatrzyma.

- Odwołam się do rynku mleka. Zgodnie z prawem nie można nazywać mlekiem produktu roślinnego, ale faktem jest, że oba te produkty stoją dziś na tej samej półce i roślinne zamienniki mają coraz większy udział w rynku. Mamy nadzieję, że Parlament Europejski dojdzie do wniosku, że zajmowanie się tą sprawą jest stratą czasu - wskazał.

Spigt reprezentuje nie tylko Beyond Meat, ale także holenderską firmę mięsną Zandbergen, która w ramach partnerstwa joint-venture buduje pierwszy zakład produkcyjny Beyond Meat w Europie. 

- Zandbergen jest rodzinną firmą założoną przez rzeźników i należącą dziś do kolejnego pokolenia ludzi związanych z produkcją mięsa. Jednak nawet rodzinne firmy muszą patrzeć w przyszłość i, podejmując strategiczne decyzje, myśleć o tym jak będzie wyglądał rynek konsumencki za 20 czy 50 lat. Widzimy dziś, że największe firmy mięsne na świecie jak Tyson Foods inwestują w roślinne zamienniki mięsa. Dlatego też zaczęliśmy rozważać, aby włączyć się w to zjawisko. Beyond Meat szukał partnerów w branży mięsnej - ludzi, którzy znają ten rynek, a także znają konsumenta, którego firma chciała pozyskać - jedzącego mięso, ale chcącego odrobinę zmienić swoją dietę. W ten sposób nawiązaliśmy partnerstwo, które funkcjonuje bardzo dobrze - dodał.

Powiązane tematy:

Partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!