Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Beyond Meat korzysta na problemach branży mięsnej w USA

Rosnący niedobór mięsa w Stanach Zjednoczonych popycha konsumentów w stronę wegetariańskich substytutów? Pomimo zamknięcia gastronomii kwartalna sprzedaż Beyond Meat wzrosła o 141 proc., osiągając wartość 97 milionów dolarów. Producent zamienników mięsa nie zamierza na tym poprzestać.

Beyond Meat korzysta na problemach branży mięsnej w USA
Beyond Meat zwiększa sprzedaż w dobie pandemii, fot. shutterstock

Autor: dlahandlu.pl
Data: 07-05-2020, 18:32

Beyond Meat, znany z produkcji z wegetariańskich burgerów, odnotował wyniki kwartalne powyżej oczekiwań analityków: ogólna sprzedaż netto wzrosła o 141,4 proc., do 97,1 mln dolarów. Chociaż był to najniższy wzrost od co najmniej pięciu kwartałów, to i tak znacznie przekroczył kwotę 88,3 mln dolarów, oczekiwaną przez analityków.

Zamknięcie restauracji w marcu, w tym punktów stałych partnerów, takich jak McDonald's i Starbucks, miało znaczący wpływ na sprzedaż. Dyrektor generalny firmy, Ethan Brown, powiedział, że sprzedaż dla usług gastronomicznych w marcu była o około 23 proc. niższa i że zamknięcia restauracji będą odczuwalne także w drugim kwartale.

Uderzające jest jednak to, że sprzedaż detaliczna wzrosła o 12 proc. Co się za tym kryje?  Wyjaśnienie można znaleźć m.in. w rosnącym niedoborze mięsa w Stanach Zjednoczonych, co sprawia, że ​​ludzie częściej odkrywają wegetariańskie substytuty.

Tyson Foods, jeden z największych producentów mięsa w kraju, zamknął kilka fabryk po wykryciu koronawirusa u pracowników. Zakłady produkujące wieprzowinę utraciły nawet 1/3 mocy przetwórczych. W rezultacie ceny hurtowe wzrosły w ubiegłym tygodniu o prawie 30 proc., podczas gdy ceny wołowiny osiągnęły rekordowe poziomy.

- To jest czas dla naszej branży - powiedział Brown w rozmowie z Yahoo Finance. - Musimy upewnić się, że jesteśmy odpowiedzią na dzisiejsze problemy - powiedział odnosząc się do przyczyny rozprzestrzeniania się koronawirusa: konsumpcji i handlu zanieczyszczonym mięsem na targu w Wuhan.

- Tego lata będziemy agresywni w zakresie cen. To ma sens. Wykorzystamy lato jako okazję do przyciągnięcia nowych klientów i zwiększenia całkowitej bazy konsumentów - dodał Brown, który jest również skłonny poświęcić marżę.

Częściowo z tego powodu producent odracza swoją prognozę na 2020 r. W pierwszym kwartale Beyond Meat odnotowało zysk netto w wysokości 1,8 mln dolarów, w porównaniu ze stratą netto w wysokości 6,6 mln dolarów rok wcześniej. Teraz analitycy ponownie oczekiwali straty.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Beyond Meat RSS ALERT    /    zamienniki mięsa RSS ALERT    /    USA RSS ALERT    /    Tyson Foods RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.75.174
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!