• partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

BGŻ BNP Paribas: Majówkowy grill nie nadwyręży portfeli Polaków

Za tegoroczny zestaw grillowy dla około sześciu osób, zawierający najbardziej popularne produkty żywnościowe, Polacy zapłacą przeciętnie 136 zł, czyli o 2,5 proc więcej niż przed rokiem – wynika z analiz ekspertów Banku BGŻ BNP Paribas, przeprowadzonych na podstawie danych GUS.
  • Autor: Bank BGŻ BNP Paribas
  • Data: 25-04-2018, 16:43
BGŻ BNP Paribas: Majówkowy grill nie nadwyręży portfeli Polaków
fot. shutterstock

Wzrost ten będzie mniejszy niż wzrost cen żywności ogółem, co związane jest z większym udziałem w koszyku grillowym mięsa wieprzowego oraz piwa, których ceny będą podobne lub nawet niższe niż przed rokiem. Za mięso wieprzowe do samodzielnego przyrządzenia Polacy zapłacą o ok. 2 proc. mniej niż na majówkę w 2017 r. Biorąc pod uwagę silną konkurencję wśród największych browarów, ceny najbardziej popularnych piw utrzymają się na podobnym poziomie, jak przed rokiem. 

– Co istotne, mimo że ceny mięsa wieprzowego będą niższe, to w przypadku zakupu kilograma kiełbasy wędzonej musimy liczyć się z wydatkiem o około 4,5 proc. większym niż w majówkę w 2017 r. Znacznie natomiast podrożeje mięso drobiowe, którego cena wzrośnie  nawet o 7 proc. – mówi Paweł Wyrzykowski, ekspert rynków rolnych w Banku BGŻ BNP Paribas. 

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

W tym roku za chleb pszenno-żytni zapłacimy o 6 proc. więcej niż przed rokiem. – To dość niespotykane zjawisko dla polskich konsumentów w ostatnich latach, ponieważ ceny tego produktu od 2012 r. były stabilne. W przypadku soku jabłkowego, ze względu na mniejszą podaż jabłek do przetwórstwa, jego ceny detaliczne będą również o ok. 6 proc. wyższe niż przed rokiem. O kilka procent więcej zapłacimy również za konsumowane przy okazji grillowych spotkań warzywa, takie jak pomidory, ogórki czy cebula – wyjaśnia Paweł Wyrzykowski z Banku BGŻ BNP Paribas.

Badania przeprowadzone w 2016 r. w Niemczech, Francji, Włoszech, Wielkiej Brytanii i Polsce przez instytut SSI, przedstawione przez firmę Idealo, potwierdzają, że Polacy uwielbiają grillować. Respondentami analizy były osoby, które przynajmniej raz w roku uczestniczą w tej formie spędzania wolnego czasu. Średnio osoby te grillują 17 razy w roku, co było wynikiem podobnym do mieszkańców Francji (17 razy) czy Niemiec (19 razy) oraz zdecydowanie wyższym niż w przypadku grillujących osób z Wielkiej Brytanii (średnio 10 razy). 

Najbardziej preferowanymi przez Polaków produktami na grilla były karkówka oraz kiełbasa – produkty te były przyrządzane odpowiednio przez 85 proc. i 81 proc. respondentów. Warto jednak zauważyć, znacznie większy niż w pozostałych badanych krajach odsetek osób przygotowujących na grillu warzywa – dotyczyło to 41 proc. respondentów z Polski, podczas gdy np. w przypadku Francji dotyczyło to zaledwie 13 proc. osób.

Według wyników powyższych badań, w Polsce najczęściej wybieranym rodzajem mięsa na grilla była wieprzowina (54 proc.). Równie wysoki odsetek odnotowano jedynie we Włoszech. Drugim ulubionym mięsem na grilla konsumowanych przez Polaków był drób (33 proc.) – w tym przypadku udział tego gatunku mięsa wśród badanych krajów był najwyższy.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!