Bounty Brands przejmuje Profi
Południowoafrykańska grupy spożywcza Bounty Brands, posiadająca w portfelu marki sprzedawane w ponad 40 krajach, ogłasza przejęcie Profi, czołowego polskiego producenta pasztetów i zup gotowych do spożycia.

Obok obecności na rynku pasztetów i zup, Profi rozwija się również w szybko rosnących segmentach zdrowej żywności takich jak dania gotowe, świeże zupy czy sałatki lunchowe. Bounty Brands planuje przyspieszyć wzrost Profi w tych kategoriach, przy wsparciu obecnego zarządu i pracowników firmy.
Spółka zatrudnia ponad 300 osób i posiada nowoczesny zakład produkcyjny w Grabowie nad Prosną w województwie wielkopolskim. W 2016 r. przychody Profi wyniosły ponad 115 mln zł.
Przejęcie Profi to kolejny krok w ekspansji Bounty Brands w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i trzecia duża transakcja zrealizowana w Polsce w ostatnich dwóch latach. Do wcześniejszych przejęć Bounty Brands w Polsce zalicza się akwizycja Sonko, lidera na rynku wafli ryżowych i zdrowych przekąsek, oraz Stella Pack, producenta i dystrybutora artykułów gospodarstwa domowego z tworzyw sztucznych.
- Profi to wiodąca marka produktów spożywczych w Polsce, która w ciągu 24 lat działalności zbudowała czołową pozycję na rynku. Transakcja ta znacząco wzmacnia naszą obecność w sektorze spożywczym na kluczowym rynku środkowoeuropejskim, i tworzy znakomitą platformę do dalszego rozwoju - mówi Stefan Rabe, prezes Bounty Brands.
- Spodziewamy się, że Bounty Brands otworzy dalsze perspektywy rozwoju spółki na nowych rynkach i w nowych kategoriach produktów - dodał Jerzy Koszarny, prezes Wielkopolskiej Wytwórni Żywności Profi.
Warunkiem finalizacji transakcji jest zgoda Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).
Większościowym właścicielem Bounty Brands jest fundusz private equity Coast2Coast, prowadzący działalność w Europie, a w szczególności w regionie Europy Centralnej i Wschodniej, a także w RPA, Australii i Nowej Zelandii.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.