• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Branża chce rozmawiać z sieciami o decyzjach w sprawie jaj

Krajowa Izba Producentów Drobiu i Pasz apeluje do sieci handlowych i firm spożywczych, które odchodzą od jaj z chowu klatkowego o dialog i rozwiązania, które pozwolą branży na łatwiejsze przejście procesu "ualternatywnienia" jaj.
  • Autor: Adam Tubilewicz, Portalspozywczy.pl
  • Data: 19-04-2021, 17:58
Branża chce rozmawiać z sieciami o decyzjach w sprawie jaj
Branża chce rozmawiać z sieciami o decyzjach w sprawie odchodzenia od jaj z chowu klatkowego. fot. unsplash
  • Polska produkcja jaj w zdecydowanej większości opiera się o system chowu klatkowego.
  • Decyzje sieci handlowych i producentów żywności o rezygnacji z jaj z chowu klatkowego niepokoją branżę.
  • KIPDiP apeluje do w.w. podmiotów o dialog i wsparcie w kosztochłonnym procesie "ualternatywniania" produkcji.

Katarzyna Gawrońska w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl wskazuje, że polscy producenci jaj nie zdążyli spłacić jeszcze kredytów zaciągniętych przy poprzedniej rewolucji dobrostanowej czyli zmianie klatek na większe.

- Społeczna odpowiedzialność biznesu wymaga, aby decyzje sieci sprzedaży detalicznej oraz innych przedsiębiorstw były podejmowane z troską o konsumentów i producentów. Oznacza to, że branża oczekuje, aby oprócz nośnych medialnie deklaracji biznes odbierający jaja zaproponował konkretne rozwiązania dostosowawcze. Może to być na przykład kilkuletni okres zmniejszenia marży własnej na sprzedaży jaj lub towarów je zawierających, mogą to być gwarancje cenowe dla konsumentów i producentów lub zabieganie o publiczne wsparcie dla procesu ualternatywnienia produkcji jaj. Przekształcenia w branży są bardzo długotrwałym i kosztochłonnym procesem, który nie uda się bez wsparcia zewnętrznego jak choćby finansowania w ramach Wspólnej Polityki Rolnej UE - dodaje.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Dyrektor KIPDiP ma świadomość, że publiczne przyrzeczenia są zwykle początkiem drogi do wprowadzania zmian, pewną wizją.

- Za deklaracjami powinny jednak iść odpowiedzialne działania oraz poszanowanie dla partnerów i konsumentów. Dlatego oczekujemy, że tak sieci handlu nowoczesnego, jak i inne podmioty rynku spożywczego zechcą stworzyć z producentami wspólną platformę dyskusyjną, której zadaniem będzie wypracowanie takich mechanizmów zmian, aby ich koszty rozłożyły się w sposób sprawiedliwy i równomierny. Ufamy, że nikt z naszych partnerów nie będzie wykorzystywał swojej dominującej pozycji kosztem innych. KIPDiP, która reprezentuje około 65-70 procent polskiego rynku produkcji i dystrybucji hurtowej jaj, już dziś jest otwarta na rozmowy - podsumowuje.

 

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!