Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Branża mięsna będzie promować jedzenie kiełbasy. Wegetarianie zapowiadają protesty

Zacznijmy jeść kiełbasę - apelują przedstawiciele polskiego sektora mięsnego i zapowiadają pierwszą akcję promującą jedzenie mięsa. Choć kampania "Mięso krzepi" jeszcze się nie zaczęła, wegetarianie już obiecują kontrę - czytamy w Metrze.

Branża mięsna będzie promować jedzenie kiełbasy. Wegetarianie zapowiadają protesty

Autor: Metro
Data: 01-02-2010, 11:40

W latach 90. przeciętny Polak zjadał rocznie ok. 50 kg wieprzowiny i 20 kg wołowiny. Dziś wieprzowiny jemy 40 kg, a wołowiny niecałe 4 kg. Tylko drób konsumujemy na średnim europejskim poziomie (ok. 40 kg rocznie). Bo przeciętny Europejczyk zjada dziś 44 kg wieprzowiny i 19 kg wołowiny w ciągu roku.

Jak czytamy w Metrze Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP postanowiło zacząć pierwszą w historii akcję promującą jedzenie mięsa. Odbywać się będzie pod hasłem "Mięso krzepi". Będzie to kampania multimedialna (reklamy w prasie, internecie, na billboardach, w radiu, telewizji, plus dziesiątki eventów, np. pod hasłem "Jak zdrowo grillować"). Wędliniarze namawiają polskich sportowców do wsparcia, na razie wiadomo, że z żaglem z napisem "Mięso krzepi" będzie pływać znany polski żeglarz Roman Paszke.

Na razie wędliniarze mają budżet 6 mln euro, z czego połowa pochodzi z unijnych funduszy (czekają na oficjalne potwierdzenie dotacji). Kampania pełną parą ruszy się na jesieni i potrwa aż 3 lata, ale pierwsze jej odsłony mamy zobaczyć już przed najbliższym sezonem grillowym - zapowiada Metro.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

mięso RSS ALERT

KOMENTARZE (9)

  • Mięsożerny 2010-02-01 22:35:57
    Zacznijcie PRODUKOWAĆ KIEŁBASĘ, a my będziemy ją jeść. Czy kiełbasa po dwóch, trzech dniach prawidłowego przechowywania powinna być śliska i śmierdząca??? Dlaczego ta z własnego wyrobu wyschnie na kamień a nie zgnije??? Dlaczego każda smakuje tak samo, choć nazwy mają inne??? Dlaczego podczas obróbki termicznej traci połowę swojej objętości, strzela, pęka itd. Kiedyś gdy jako dziecko nadziewałem kiełbasę na patyk i piekłem ją nad ogniskiem (pycha). Teraz sztuką jest samo nadzianie (pęka i rozlatuje się). O upieczeniu nie ma mowy, bo zazwyczaj ląduje w ognisku. I nie piszę tutaj o hipermarketowych \"promocjach\" tylko o \"firmowych\" wyrobach znanych wytwórni. Małe rodzinne masarnie potrafią zrobić coś dobrego, w porównywalnej cenie, ale one nie muszą mnie zachęcać do jedzenia ich wyrobów.
  • jasiu 2010-02-02 07:39:43
    dobrą kiełbasę robi się z krajowej świni, duńskie i niemieckie odpady się do tegonie nadają bo mają złą konsystencję miesa mięso musi być dojrzałe [świnia powinna rosnąc ok 7 8 mies]polecam portal \'wendliny domowe\' tam piszą jak zrobić dobrą kiełbasę która będzie primować się sama
  • Daniels 2010-02-02 08:29:48
    zgadzam sie z mięsożernym, że dobre kielbasy produkuja nieduże zakłady. Domowe wytwarzanie ok, ale słyszałem o kilku przypadkach zarażenia włośnicą, a tak naprawdę laik nawet nie wiem jak powinno wyglądać świadectwo badania, które łatwo można podrobić zresztą. A efekty po długim czasie i na całe życie- choroba nieuleczalna.
  • AjjaAjja 2010-02-02 13:33:10
    \"Mięso krzepi\" to kiepska podróba hasła \"Cukier krzepi\", którego autorem jest Melchior Wańkowicz. Czy taka przeróbka jest zgodna z prawem o ochronie własności intelektualnej czy też praw autorskich? Jeśli chodzi o samą akcję to jestem za, byle to robić rozsądnie.
  • joanbielsko 2010-02-02 22:34:54
    Spożycie mięsa w Polsce spadło nie z powodu walorów smakowych mięsa, czy w obawie o zdrowie i wybór diety wegetariańskiej, ale z powodu BIEDY narodu polskiego. Pieniądze wydane na kampanię powinny trafić do najuboższych w naszym kraju: rencistów, emerytów, rodzin wielodzietnych choćby w postaci pęta kiełbasy, jako dodatek mieszkaniowy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.237.124.210
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!