Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Branża mięsna jest postrzegana, jako bezpieczna i w miarę stabilna

Wbrew pozorom rynek mięsa jest w znacznej mierze uniezależniony od koniunktury. Mimo zeszłorocznych zapowiedzi wielkiej ilości upadków w branży, wcale nie było ich tak wiele - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Witold Choiński, prezes Związku Polskie Mięso.

Branża mięsna jest postrzegana, jako bezpieczna i w miarę stabilna

Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
Data: 26-03-2012, 14:10
- Jak instytucje finansowe oceniają potencjał sektora mięsnego? Firmy z branży nie mają problemów z pozyskaniem kredytów na inwestycje?

- Sektor mięsny, podobnie jak cały sektor rolno-spożywczy, jest obecnie postrzegany, jako jedna z najlepszych lokacji inwestycyjnych. Jeszcze dwa lata temu w ten sposób był postrzegany sektor nieruchomości, który obecnie stracił na wiarygodności w oczach banków. Oceny różnych sektorów gospodarki zmieniają się w odbiorze instytucji finansowych bardzo dynamicznie. Branża mięsna jest w tej chwili postrzegana jako bezpieczna i w miarę stabilna.

- Stabilna?

- Wbrew pozorom rynek mięsa jest w znacznej mierze uniezależniony od koniunktury. Mimo zeszłorocznych zapowiedzi wielkiej ilości upadków w branży, wcale nie było ich tak wiele. Rok 2011 nie odbiegał pod tym względem od poprzednich lat. Podobnie będzie i w bieżącym roku. Liczba upadłości pozostanie na zbliżonym poziomie. Znaczne pogorszenie sytuacji na rynku, nawet utrzymujące się przez kilka miesięcy, nie jest w stanie doprowadzić do upadłości przeciętnej firmy mięsnej. Chyba, że już przez dłuższy czas borykała się ona z poważnymi problemami finansowymi. Aby normalnie działające przedsiębiorstwo straciło płynność, musi upłynąć kilka lat złej koniunktury gospodarczej.

- Prof. Witold Orłowski twierdzi, że obecne osłabienie gospodarki potrwa co najmniej kilka lat...

- Szefowie firm zdają sobie z tego sprawę, dlatego widać już zmiany kierunków podejmowanych przez nich inwestycji. Konkretne działania wynikają oczywiście ze strategii poszczególnych firm - jedni inwestują w nowe kanały dystrybucji, inni w zwiększenie efektywności. Nie ma jednego dominującego kierunku. Niektóre zakłady mięsne, jak chociażby Wierzejki, rozwijają własne sieci sklepów, podczas gdy inne skupiają się na współpracy z kanałem nowoczesnej dystrybucji, czyli sieciami handlowymi. Takie podmioty wychodzą bowiem z założenia, że nie ma sensu utrzymywać własnej sieci, kiedy tylko niewielki procent ich placówek jest rentowny. Dla innych jest to jednak najwłaściwsze rozwiązanie.

- Rozwój nowoczesnych kanałów dystrybucji przebiega dynamicznie.

- Jest jasne, że w najbliższych latach to sieci handlowe będą stanowiły trzon dystrybucji przemysłu rolno-spożywczego. Tymczasem rozwój dystrybucji, nieważne czy tradycyjnej czy też nowoczesnej, stanowi dla firm mięsnych szczególnie istotny temat. Zwłaszcza, że większość podmiotów nie ma już potrzeby rozbudowy zakładów, bądź zwiększenia mocy produkcyjnych. Tych ostatnich polska branża mięsna ma aż zanadto. Na rynku jest wiele niedoinwestowanych zakładów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Witold Choiński RSS ALERT    /    Związek Polskie Mięso RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT    /    inwestycje RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.242.55
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!