Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Branża mięsna jest zadowolona z targów w Waszyngtonie

Branża mięsna reprezentowana przez Unię i Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego chwali udział w targach Fancy Food Show w Waszyngtonie. Ocenia, że promocja zwiększy zainteresowanie polskimi wyrobami. W ub.r. na ten rynek sprzedano 2 tys. ton żeberek wieprzowych.


Autor: PAP
Data: 19-06-2012, 18:45

Unia i Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI) jest beneficjentem 2-letniego unijnego programu "Tradycja, jakość i europejski smak", którego budżet wynosi 3,5 mln euro. Program ten ma promować mięso z UE w Chinach, Wietnamie i w Stanach Zjednoczonych.

Działania UPEMI polegają więc nie tylko na organizowaniu udziału w imprezach targowych, ale także innych działaniach promocyjnych, takich jak ułatwianie kontaktów między przedsiębiorcami, a także reklama w miejscowych mediach i prasie specjalistycznej.

"W poniedziałek odbyłam rozmowy z dwoma stowarzyszeniami m.in. producentów produktów naturalnych" - powiedziała PAP dyrektor ds. projektów międzynarodowych UPEMI Agnieszka Różańska. Jak wyjaśniła, chodzi o nawiązywanie kontaktów, ale także o wymianę informacji dotyczących np. wymagań jakościowych obowiązujących w Polsce i w Stanach Zjednoczonych. Dodała, że rozmowy były bardzo konkretne. Zaplanowane są kolejne, z organizacjami producentów mięsa i przetwórcami - dodała.

Różańska zaznaczyła, że UPEMI tworzy własny system gwarantowanej jakości m.in. mięsa, który odpowiada wymogom USA. Stowarzyszenie chce także zebrać wszystkie normy, które należy spełnić przy eksporcie do USA, aby firmy miały pełną informację na temat możliwości sprzedaży na ten rynek.

"Najbardziej interesująca wydaje się możliwość sprzedaży wędlin, te jednak muszą nie tylko być wysokiej jakości, ale posiadać odpowiednio długi okres przydatności do spożycia" - wyjaśniła Różańska. Podkreśliła, że w przypadku sprzedaży produktów mięsnych trzeba działać kompleksowo, tj. prowadzić rozmowy handlowe oraz uzgadniać warunki tego handlu.

"Obecnie jest to tworzenie fundamentów, zanim pojawi się budowa - trochę to potrwa" - powiedziała. Oceniła, że rynek amerykański jest trudny, ale warto na nim zaistnieć.

Dyrektor poinformowała, że obecnie zajmuje się przygotowaniem kampanii promocyjnej na następne lata. "Chcemy kontynuować te działania, bo trzeba powtarzać pewne komunikaty, by dotarły do odbiorcy i dały konkretne efekty" - zaznaczyła Różańska. Nowa kampania ma być inna niż obecna, np. mięso będzie promowane na targach, które będą miały charakter bardziej biznesowy, a mniej konsumencki.

więcej informacji:

Agnieszka R RSS ALERT    /    Unia i Producent RSS ALERT    /    UPEMI RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • lola 2012-06-20 09:32:03
    Warto, dobrze powiedziane. Szczególnie załodze z UPEMI.
  • patriota 2012-06-20 09:39:41
    Amerykanie starej daty znają jakość polskich szynek pod nazwą Krakus, polędwiczek konserwowowanych , kiełbas, między innymi dębowieckiej. W tamtym systemie bardzo potępianym w USA znano pretwórnię i bekoniarnię w Krotoszynie. Komu przeszkadzały te obiekty, po których nie ma dzisiaj śladu?
  • Witek (co się na niczym nie zna) 2012-06-22 11:27:23
    Prawda jest trochę inna niż przedstawiono to w artykule. Pieniądze te (3,4 mln euro) są w większości marnotrawione! przykład? UPEMI już od 5-6 lat jeździ na targi do USA. Chyba w 2008 po raz pierwszy wyjechała wtedy na te targi delegacja UPEMI . Po 5 latach (i pięciu \"wycieczkach\") - wyeksportowano 2 tony żeberek!!!!! Fajne efekty jak na wydanie paru mln zł.!!!Eksport wyrobów mięsnych do USA nie zmienił się ani na jotę (jak dawniej prowadzi go tylko Animex i Sokołów). Ile mln jeszcze organizacje typu UPEMI muszą zmarnować (wydać na liczne osobowo delegację luźno związane z handlem i marketingiem w branży mięsnej) aby ktos zrozumiał iż branża mięsna ma inne zainteresowania niż śladowy eksport o USA? PS. osobiście szlag mnie trafia iż nie mogę znaleźć ogólnodostępnych i protych opracowań na temat np. rynku Niemiec, Czech czy Węgier, gdzie eksport jest bardziej realny i opłacalny a takie UPEMI o lat organizuje sobie bezsensowne i bezproduktywne \"wycieczki\" po całym Świecie.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.233.139
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!