Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Branża mięsna szuka innowacji produktowych. Rośnie znacznie wędlin funkcjonalnych

Krzysztof Woźnica, prezes Zakładów Mięsnych Silesia, podkreśla w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl, że producenci wędlin starają się dostosować do potrzeb konsumentów. W branży mięsnej zauważalne są te same trendy, które są obecne w całej branży spożywczej. Rośnie m.in. znacznie wędlin funkcjonalnych.

Branża mięsna szuka innowacji produktowych. Rośnie znacznie wędlin funkcjonalnych
Krzysztof Woźnica, prezes Zakładów Mięsnych Silesia (fot. PTWP)

Autor: RW,portalspozywczy.pl
Data: 01-02-2016, 15:32

- Mówiąc o trendach konsumenckich nie możemy ograniczać się wyłącznie do branży mięsnej, należy patrzeć na całą branżę spożywczą oraz przede wszystkim na styl życia konsumentów. Myśląc o top trendach na najbliższe lata możemy mówić o kilku kierunkach - podkreśla w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Krzysztof Woźnica, prezes Zakładów Mięsnych Silesia. 

Jak podkreśla Krzysztof Woźnica pierwszym istotnym trendem konsumenckim, który wpływa także na branżę mięsną jest prostota i naturalność. Jest to trend, w którym konsumenci oczekują produktów jak najmniej przetworzonych, wykonanych z dobrze im znanych składników, z czystymi etykietami - bez wzmacniaczy smaku i sztucznych barwników czy innych dodatków. 

Coraz więcej osób ma także cierpi także na nietolerancję glutenu, przez co firmy dostosowują swoją ofertę do ich potrzeb.

- Zakłady Mięsne Silesia mają wydzieloną część produkcji i osobny magazyn przypraw celem produkcji wyrobów bezglutenowych. Oferta z dnia na dzień obejmuje coraz większą ilość produktów - mówi Woźnica.

Jak dodaje, konsumenci coraz częściej szukają informacji skąd dany produkt pochodzi,  znaczenie mają produkty polskie, coraz silniej regionalne. 

- Celem producentów jest budowanie zaufania do swoich marek, poprzez dzielenie się wiedzą i doświadczeniem w produkcji Dostosowanie się do potrzeb konsumentów– coraz częściej konsumenci chcą mieć wpływ na swój produkt, chcąc go współtworzyć - mówi prezes ZM Silesia. Zaznacza przy tym, konsumenci poszukują produktów, które wręcz idealni do nich pasują.

- Naszym celem jest rozpoznawanie potrzeb naszych klientów i tworzenie dla nich dedykowanych produktów. W naszej branży pojawiają się wędliny funkcjonalne, dedykowane dla danej grupy: o obniżonej zawartości tłuszczu, o obniżonej zawartości soli, z kwasami omega 3, z dodatkiem błonnika, o wysokiej zawartości białka itd. - wyjaśnia Woźnica. 

Prezes ZM Silesia przypomina również, że na znaczeniu zyskują różnego rodzaju innowacje smakowe. Jak tłumaczy coraz więcej osób poszukuje nowości, chce eksperymentować ze smakami i jest skłonna do zerwania z głęboko zakorzenioną miłością do tradycji.

- W naszej branży pojawiło się ostatnio bardzo dużo nietypowych - jak dla mięsa - połączeń: smak whisky, piwa, owoców takich jak mango czy marakują, dodatek serów różnych gatunków - mówi Krzysztof Woźnica, prezes Zakładów Mięsnych Silesia. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Krzysztof Woźnica RSS ALERT    /    ZM Silesia RSS ALERT    /    wędliny funkcjonalne RSS ALERT    /    innowacje asortymentowe RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • zuza 2016-02-01 19:39:23
    Gluten w wędlinach... Hohoho! To wędliny są z pszenicy, a nie z mięsa. Silesję ominę wielkim łukiem
  • Łukasz 2016-02-01 21:01:54
    99% zawiera gluten, poczytaj etykiety ;)
  • Tatoja 2016-02-02 09:50:11
    Uwaga idioci na forum

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.254.197
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!