Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Branża: Sprzedaż mięsa znakowanego polską flagą przynosi zauważalne wyniki

- Niepokoi nas jednak fakt, że nie wszystkie firmy przestawiły się na znakowanie produktów zgodnie z obowiązującymi przepisami, ograniczając pozytywny wpływ sprzedaży żywności na gospodarkę - czytamy we wspólnym stanowisku siedmiu organizacji reprezentujących branżę mięsną.

Branża: Sprzedaż mięsa znakowanego polską flagą przynosi zauważalne wyniki
Branża mięsna apeluje do konsumentów o zwracanie większej uwagi na kraj pochodzenia kupowanej żywności. fot. shutterstock

Autor: Portalspozywczy.pl
Data: 23-11-2020, 11:58

Z początkiem 2017 roku weszły w życie przepisy dotyczące dobrowolnego znakowania środków spożywczych informacją Produkt Polski. Celem znakowania jest wyróżnienie produktów krajowych wytworzonych z polskich surowców, umożliwiające konsumentom odnalezienie ich na półkach sklepowych. Od 30 września 2020 wszedł w życie obowiązek znakowania mięsa sprzedawanego na wagę z grafiką kraju pochodzenia produktu. Z zebranych informacji wynika, że sprzedaż produktów krajowych znakowanych flagą polską przynosi zauważalne wyniki - czytamy w liście.

Branżę niepokoi jednak fakt, że nie wszystkie firmy przestawiły się na znakowanie produktów zgodnie z obowiązującymi przepisami, ograniczając pozytywny wpływ sprzedaży żywności na gospodarkę. 

- Apelujemy do producentów, aby nie zaniedbywali obowiązku znakowania produktów krajem pochodzenia. Apel kierujemy również do konsumentów, aby w większym stopniu zawracali uwagę na kraj pochodzenia produktu podczas zakupów - czytamy w liście.

Sygnatariusze listu wskazują, że aby sprzedaż żywności w trudnym okresie pandemii korzystnie wpływała na gospodarkę naszego kraju, niezbędna jest konsumpcja produktów wytworzonych lokalnie.

- Wówczas przychody i zyski trafiają do firm działających w Polsce. Wybierając produkty spożywcze wytworzone lokalnie, konsumenci ułatwiają sprzedaż produktów rolnych do sektora przetwórczego i detalicznego. Poprawia się tym samym płynność finansowa we wszystkich łańcuchach dostaw. To konsumenci przyczyniają się do utrzymania miejsc pracy i stabilizacji krajowej gospodarki - piszą.

Branża zwraca uwagę, że w krajach Unii Europejskiej w okresie pandemii Covid-19, kiedy wiele znalazło się kryzysie gospodarczym, coraz większe znaczenie ma pobudzanie gospodarki krajowej przez kupowanie produktów wytworzonych lokalnie.

- Podczas częściowych lockdownów, kiedy wiele branż i rynków zostaje zamkniętych, sprzedaż żywności nabiera szczególnego znaczenia. To sektor żywnościowy pozostaje często stabilizatorem gospodarki - czytamy w liście.

Apel podpisali: Aleksander Dargiewicz, prezes zarządu Krajowego Związku Pracodawców – Producentów Trzody Chlewnej POLPIG, Mariusz Olejnik, Prezes Zarządu Federacji Związków Pracodawców – Dzierżawców i Właścicieli Rolnych, Ignacy Zaremba, Prezes Zarządu Polskiego Związku Hodowców i Producentów Trzody Chlewnej POLSUS, Jacek Zarzecki, Prezes Zarządu Polskiego Związku Hodowców i Producentów Bydła Mięsnego, Dariusz Goszczyński, Dyrektor Generalny Krajowa Rada Drobiarstwa- Izba Gospodarcza, Jerzy Wierzbicki, Prezes Zarządu Polskie Zrzeszenie Producentów Bydła Mięsnego oraz Leszek Hądzlik, Prezydent Polskiej Federacji Hodowców Bydła i Producentów Mleka.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

znakowanie mięsa RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT    /    patriotyzm konsumencki RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • POLISH FIRST 2020-11-23 19:46:11
    Kupuję tylko polskie jeśli to tylko możliwe. Tak trzymać! Schabowy z kapustą, kaszanka, karkówka, gąska, kaczuszka itd tylko polskie z polskich firm. Amen.
  • Szerokim krokiem 2020-12-01 11:33:12
    Wszyscy Polscy producenci niech tak robią, jestem świadomym konsumentem i chcę omijać te rzeczy czy produkty

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.205.144
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!