Portal Spożywczy - FMCG, handel, rynek spożywczy

×

Subskrybuj newsletter
portalspożywczy.pl

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole
Mięso

Branża: Zmiany na rynku jaj nie będą tak dynamiczne jak chcieliby aktywiści

  • Autor: Adam Tubilewicz/Portalspozywczy.pl
  • Data: 06-03-2020, 18:54
- Zachodzące w Polsce zmiany na rynku jaj to mozolny proces. Nie mają one szans być tak dynamiczne, jak chciałyby organizacje ekologiczne oraz sieci handlowe i restauracyjne. Według danych z 2018 roku potencjał produkcji alternatywnej (wliczając ściółkę, wolny wybieg i produkcję ekologiczną) wyniósł 7,2 mln stanowisk dla kur niosek, a kur w chowie klatkowym było 41 mln - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Katarzyna Gawrońska, Dyrektor Krajowej Izby Producentów Drobiu i Pasz.
Branża: Zmiany na rynku jaj nie będą tak dynamiczne jak chcieliby aktywiści
Nie da się utrzymać obecnego potencjału produkcji jaj w Polsce zamieniając ją w alternatywę z przyczyn finansowych i technicznych - ocenia branża, fot. Tengyart/Unsplash

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Katarzyna Gawrońska zauważa, że najdynamiczniejsze zmiany w „alternatywach” zaszły w okresie wymiany klatek, kiedy producenci podejmowali strategiczne decyzje w perspektywie długoterminowej.

- Następnie do roku 2015 działalność w tym kierunku rozwijała się wolniej, niemniej pozostając w trendzie wzrostowym. Rok 2016 był „przełomowy” z uwagi na presję płynącą z handlu nowoczesnego i HoReCa. Pomimo realnego spojrzenia, że nie jest możliwe całkowite odejście od produkcji klatkowej,  dla wielu producentów stało się oczywiste, że częściowe zmiany są nie do uniknięcia w zderzeniu z trendem konsumenckim i pewnym (trudnym jeszcze do zdefiniowania) popytem na ten rodzaj produktów ze strony różnorodnych kanałów sprzedaży. Dlatego wielu producentów w Polsce podjęło decyzję o dywersyfikacji ryzyka w prowadzonej działalności, aby ustrzec się przed rynkową przegraną. Coraz większą presję na podejmowane decyzje w kierunku transformacji wywierają też działania konkurencji - mówi Gawrońska.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

komentarze (0)

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!