Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Chiny wprowadzają nowy podatek na import drobiu

Chińskie ministerstwo ds. handlu poinformowało o wprowadzeniu środków antydumpingowych wobec importu drobiu z USA. Od 13 lutego 2010 r. amerykańscy dostawcy drobiu do Chin muszą płacić podatek, który ma pokryć różnicę między cenami krajowymi a cenami w imporcie - podaje FAMMU/FAPA.


Autor: FAMMU/FAPA
Data: 05-02-2010, 16:43

We wrześniu 2009 r. chińskie władze rozpoczęły dochodzenie w sprawie amerykańskiego eksportu do Chin taniego mięsa kurcząt, zakłócającego równowagę na tamtejszym rynku. Władze Chin są zdania, że drób z USA jest sprzedawany na ich rynku po zaniżonych cenach, wynikających ze stosowania subsydiów.

Ceny importowanych z USA kurcząt brojlerów są z reguły o 5-10 proc. niższe od cen kurcząt chińskich. Lokalnym producentom drobiu jest zatem trudno konkurować z eksporterami z USA, zwłaszcza w sytuacji światowej recesji i preferencji konsumentów do wyboru tańszych produktów. W pierwszej połowie 2009 r. 90 proc. drobiu importowanego przez Chiny pochodziło z USA.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Chiny RSS ALERT    /    podatki RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • Polak 2010-02-06 18:23:02
    Chińskie ministerstwo ds. handlu poinformowało o wprowadzeniu środków antydumpingowych wobec importu drobiu z USA. Od 13 lutego 2010 r. amerykańscy dostawcy drobiu do Chin muszą płacić podatek, który ma pokryć różnicę między cenami krajowymi a cenami w imporcie - podaje FAMMU/FAPA. We wrześniu 2009 r. chińskie władze rozpoczęły dochodzenie w sprawie amerykańskiego eksportu do Chin taniego mięsa kurcząt, zakłócającego równowagę na tamtejszym rynku. Władze Chin są zdania, że drób z USA jest sprzedawany na ich rynku po zaniżonych cenach, wynikających ze stosowania subsydiów. Ceny importowanych z USA kurcząt brojlerów są z reguły o 5-10 proc. niższe od cen kurcząt chińskich. Lokalnym producentom drobiu jest zatem trudno konkurować z eksporterami z USA, zwłaszcza w sytuacji światowej recesji i preferencji konsumentów do wyboru tańszych produktów. W pierwszej połowie 2009 r. 90 proc. drobiu importowanego przez Chiny pochodziło z USA. Ciekawe kiedy wprowadzą podatek chroniący Polski rynek przed Chińskimi towarami sprzedawanymi po zaniżonych cenach.
  • totti 2010-02-08 09:34:06
    No kurcze! Świat sie do góry nogami przewraca. Chińczycy narzekają na zalewanie tanim towarem!!!!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.236.62.49
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!