Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

CIWF Polska ze specjalną kampanią wielkanocną

CIWF Polska z myślą o nadchodzących świętach wielkanocnych filozoficznie pyta "Jajko czy kura?” i od razu podpowiada: ten wybór to żadna filozofia, wybierzmy kurę i jej dobro. Czyli taką kurę, która skubie zieloną trawę, wygrzewa się w słońcu i z zadowoleniem rozkłada skrzydła.


Autor: portalspozywczy.pl
Data: 17-03-2016, 11:34

Organizacja CIWF Polska przygotowała zabawną kampanię wielkanocną z wizerunkami starożytnych filozofów (na zdjęciach pojawiają się Arystoteles, Sokrates, Epikur, Pitagoras i Platon), którzy powracają z filozoficznym pytaniem o jajko i kurę, ale zadawanym tym razem współczesnym konsumentom. Żebyśmy jednak nie musieli się nad odpowiedzią męczyć – organizacja odpowiada, że już przeprowadziła badania i zastanowiła się nad odpowiedzią, a nasz najlepszy możliwy wybór to… kura spacerująca po trawie. Jak to możliwe?

- Nasza organizacja istnieje od 50 lat i została założona właśnie przez hodowcę kur jeszcze w latach 60-ych. Zapoczątkowaliśmy pierwsze kampanie na świecie, które były wymierzone przeciwko klatkowej hodowli kur. Celem CIWF jest zlikwidowanie takiego intensywnego chowu zwierząt i doprowadzanie do zmiany systemu, w którym nie będzie to już możliwe. Dzięki naszym kampaniom udało się doprowadzić do przełomowej zmiany prawnej i zakazu klatek bateryjnych w całej Unii Europejskiej, ale nie poprzestajemy na tym. Uważamy, że hodowanie zwierząt w klatkach, bez dostępu do światła i wybiegu, nie jest po prostu naturalne, ale przede wszystkim – jest bardzo okrutne dla zwierząt – powiedziała Małgorzata Szadkowska z organizacji CIWF Polska.

Na stronie www.ciwf.pl/niekupuj3 fundacja umieściła materiały ze śledztwa, które przeprowadziła na kurzych fermach w Polsce. Widać na nich, w jak złych warunkach trzyma się kury w systemie klatkowym. Tak hodowane znoszą jajka, które oznaczane są numerem 3. To najbardziej intensywny system - stłoczone kury nigdy (tj. przez około 1,5 roku) nie wychodzą z ciasnych klatek umieszczonych jedna obok drugiej w metalowych hangarach. Powierzchnia, jaka przypada tam na jedno zwierzę, to niewiele więcej niż karta A4. Światło, pasza i woda w takich miejscach są całkowicie zautomatyzowane.
Tak hoduje się w naszym kraju niemal 90 proc. kur (rocznie 30 milionów). Zwierzęta zamknięte w klatkach nie mają możliwości swobodnego poruszania się i wyrażania swoich naturalnych zachowań, takich jak szukanie pożywienia czy kąpiele w piasku, które pozwalają kurom utrzymać czystość piór. Ponadto, przebywając ze sobą na zbyt małej przestrzeni, reagują agresywnie i ranią siebie nawzajem oraz wydziobują sobie pióra.

więcej informacji:

drób RSS ALERT    /    CIWF Polska RSS ALERT    /    jaja RSS ALERT    /    kury nioski RSS ALERT    /    Małgorzata Szarkowska RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.232.51.240
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!