Przemawiający na wydarzeniu otwierającym kampanię przewodniczący Copa - pan Martin Merrild powiedział: „Korzyści  związane ze spożywaniem wołowiny, cielęciny, wieprzowiny, jagnięciny, drobiu i jajek, a także mięsa koziego i króliczego, są oczywiste. Produkty te stanowią doskonałe źródło białka.  Przemysł hodowlany ma znaczenie z punktu widzenia rozwoju gospodarczego obszarów wiejskich, gdzie często brakuje alternatywnych źródeł zatrudnienia. Jednak hodowcy muszą ciągle stawiać czoła wyzwaniom, rosnącym cenom za media i ogólnie wzrastającym kosztom produkcji. Dodatkowo, UE przyspieszyła negocjacje o wolnym handlu z Mercosruem. Przewidujemy, że ewentualne porozumienie uderzy w branżę rolniczą, przede wszystkim w sektor wołowiny. W tej chwili produkty importowane z krajów tamtego regionu nie spełniają wysokich unijnych wymagań w zakresie ochrony środowiska, bezpieczeństwa i dobrostanu zwierząt.  Celem naszej, zaplanowanej na dwa lata, kampanii jest zwiększenie świadomości w kwestii wysokich standardów produkcyjnych obowiązujących w UE oraz podkreślenie roli, jaką odgrywa branża hodowlana dla rozwoju, zatrudnienia i środowiska, a także pokazanie korzyści wynikających z konsumpcji mięsa poprzez popularyzowanie prostych przepisów pozwalających walczyć ze stereotypowym myśleniu o konsumpcji mięsa". 

Wiceprzewodniczący Cogeca, pan Thomas Memmert, podkreślił znaczenie spółdzielni rolniczych wspierających rolników w wykorzystywaniu dostępnych zasobów oraz w działaniach prowadzących do osiągnięcia lepszej ceny i stwarzaniu rozwiązań pozwalających na optymalne wykorzystanie nawozu. Sektor mięsny jest częścią unijnej strategii w zakresie biogospodarki. Spółdzielnie rolnicze udzielają także swoim członkom porad w zakresie tego, jak zoptymalizować wydajność ekonomiczną, środowiskową i społeczną, tworząc plany działania pozwalające na wprowadzanie możliwie najlepszych standardów produkcyjnych. Położył także nacisk na konieczność walki z nieuczciwymi praktykami w łańcuchu żywnościowym, które uniemożliwiają rolnikom osiągnięcie lepszych zysków z tytułu sprzedawanych towarów.   

Na wydarzeniu inicjującym kampanię pokazane zostały nowe dokumenty, które przybliżyły korzyści wynikające z istnienia europejskiej branży mięsa wołowego, cielęcego i wieprzowego, a także przedstawiły inicjatywy podejmowane przez europejskie spółdzielnie rolnicze i samych rolników, które mają pozwolić na stworzenie gospodarki jeszcze bardziej przyjaznej środowisku i sprawić, aby sektor był bardziej rentowny. Hodowcy bydła, na przykład, tworzą i utrzymują trwałe użytki zielone, dzięki czemu możliwe jest zachowanie wysokiego poziomu bioróżnorodności.  Jednocześnie, hodowcy trzody chlewnej, razem z  przedstawicielami europejskiego przemysłu rolno-spożywczego, weterynarzy, przewoźników i organizacji pozarządowych, starają się tworzyć dobrowolne inicjatywy, aby jeszcze podwyższyć standardy w zakresie dobrostanu zwierząt.

Przedstawiono także nowe, proste przepisy. Uczestnicy mogli obserwować pokazy gotowania na żywo i próbować dań przygotowanych przez szefów kuchni. Zaproszeni goście mogli spróbować niesamowitej szynki Iberico z Hiszpanii, którą dostarczył Interporc. Wędlina ta została przygotowana z mięsa świń hodowanych w warunkach naturalnych i tuczonych specjalnie opracowaną paszą. AHDB, razem z NFU i IFA , przestawiła kampanię „Jagnięcina - smacznie, łatwo i przyjemnie”, która pozwala przybliżyć konsumentom nowe, proste przepisy na dania z jagnięciny.  Wspaniałe steki wołowe zostały dostarczone przez francuskie stowarzyszenie na rzecz wołowiny oraz Interbev.  Pochodzą one z ras, dzięki którym obszary wiejskie mogą się rozwijać.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl