Partner portalu
partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Coraz więcej mniejszych zakładów mięsnych myśli o tym żeby się sprzedać (wideo)

- Mniejsze zakłady mięsne będą myślały w pierwszej kolejności o łączeniu sił niż szukaniu nowatorskich nisz. Rynek jest zdominowany przez globalnych graczy i tylko najwięksi będą się liczyli, bo będą mieli wolumen, który pozwoli realnie kreować marżę - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Ludomir Biedecki, radca prawny w Kancelarii Noerr.

Coraz więcej mniejszych zakładów mięsnych myśli o tym żeby się sprzedać (wideo)
Ludomir Biedecki, fot. PTWP

Autor: Adam Tubilewicz/Portalspozywczy.pl
Data: 27-11-2019, 18:15

Ludomir Biedecki wskazuje, że choć na polskim rynku mięsnym obserwujemy ok. 1-2 duże transakcje rocznie, więcej fuzji i przejęć dokonuje się wśród podmiotów średnich i mniejszych.

- Coraz więcej zakładów myśli o tym, żeby się sprzedać. Wśród dużych graczy zawsze jest zainteresowanie i oni bardzo wnikliwie obserwują wszelkie rynkowe okazje. Uważam, że konsolidacja będzie postępowała i nie jest to tylko kwestia sektora mięsnego czy nawet spożywczego. Silny proces konsolidacyjny trwa np. obecnie na polskim rynku opakowań - dodał.

Prawnik wskazał, że konsolidacja branży mięsnej w Polsce nie dotyczy wyłączne transakcji transgranicznych tj. nabywania polskich zakładów przez zagraniczne podmioty.

- Oczywiście, najwięksi patrzą w pierwszej kolejności na inwestorów zagranicznych, którzy są też w stanie zaproponować wyceny bardziej atrakcyjne dla sprzedających. Jednak na poziomie krajowym wciąż odbywa się dużo transakcji. Branża zmierza ku konsolidacji, zwiększaniu mocy i konkurencyjności - dodał.

W ocenie Biedeckiego mniejsze zakłady mięsne będą myślały w pierwszej kolejności o łączeniu sił niż szukaniu nowatorskich nisz.

- Rynek jest zdominowany przez globalnych graczy i tylko najwięksi będą się liczyli, bo będą mieli wolumen, który pozwoli realnie kreować marżę. Mniejsi będą musieli się zmierzyć z wyspecjalizowaniem w oferowaniu produktów, które są szczególnie rozpoznawalne na rynku - podsumował.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Ludomir Biedecki RSS ALERT    /    Noerr RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT    /    konsolidacja branży mięsnej RSS ALERT    /    fuzje i przejęcia w branży mięsnej RSS ALERT    /    FRSiH 2019 RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.219.167.194
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!