Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

"Czarny PR" łososia nie wpływa na spożycie tej ryby w Polsce?

- W naszej ocenie, w przypadku Polski, prowadzone dyskusje na temat jakości łososia nie miały istotnego wpływu na spożycie tej ryby. Warto jednak mieć na uwadze, że polscy konsumenci stają się coraz bardziej wyczuleni na jakość żywności - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Grzegorz Rykaczewski, analityk agrobiznesu BZ WBK.

fot. shutterstock

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 16-05-2017, 09:21

W ocenie Rykaczewskiego mniejsze spożycie łososia w kraju to nie jedyny problem dla branży.

- Druga ważna kwestia to popyt w krajach Zachodniej Europy. Polska jest istotnym przetwórcą i reeksporterem norweskiego łososia na rynek unijny. Dla krajowego przemysłu łosoś jest najważniejszą rybą eksportową, z udziałem w wartości eksportu na poziomie ponad 50 procent - dodaje.

Analityk jest zdania, że wzrost cen łososia może mieć wpływ na zainteresowanie ze strony konsumentów w innych krajach Unii Europejskiej, jednak ewentualna reakcja nie będzie tak silna jak w Polsce.

- Warto jednak pamiętać, że zarówno w  przypadku sprzedaży w kraju, jak i eksportu, wzrost kosztów surowca będzie miał wpływ na rentowność zakładów - dodaje.

Rykaczewski zauważa, że zarówno w Polsce, jak i w innych krajach unijnych, w ciągu ostatnich kilku lat w mediach dosyć często obecny był temat jakości mięsa łososia hodowlanego.

- W naszej ocenie, w przypadku Polski, prowadzone dyskusje nie miały istotnego wpływu na spożycie łososia. Warto jednak mieć na uwadze, że polscy konsumenci stają się coraz bardziej wyczuleni na jakość żywności. Łosoś jest produktem relatywnie drogim, który jest utożsamiany z wysoką jakością. Wymagania w takim przypadku są większe niż w przypadku produktów z "niższej półki". W rezultacie, w przyszłości można się spodziewać, że kwestie postrzegania produktu przez konsumentów będą miały coraz większy wpływ na zakupy Polaków - dodał.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Grzegorz Rykaczewski RSS ALERT    /    łosoś RSS ALERT    /    BZ WBK RSS ALERT    /    ceny łososia RSS ALERT    /    ryby RSS ALERT    /    spożycie ryb RSS ALERT    /    spożycie ryb w Polsce RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • łososc z 2 parami oczu :-) 2017-05-17 10:40:45
    Na pandze też nie robił dużego wrażenia carny PR - do czasu. Łoso jest POSTRZEGANY jako towar ekskluzywny przez laików. Przez ludzi z branży już tak nie jest. Ja wolę zjeść rybę złowioną w morzu bez szprycowania atybiotykami, żyjącą na wolności nie w klatkach gdzie sra i je w tym samym miejscu. Bez wszy morskich, etc -można by dużo pisać, ale po co kto mądry ten się wyedukuje, kto głupi - poleci na piękne opakowania i reklamy. To się nazywa selekcja naturalna.
  • ona 2017-05-25 09:33:38
    To jest tylko kwestia czasu, aż konsumenci przejrzą na oczy. Łosoś- tak- ale tylko dziki ( nerka, kiżucz)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.101.141
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!