Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Czy przejęcie Tesco przez Netto to dobra wiadomość dla branży mięsnej?

Ogłoszone kilka dni temu przejęcie 301 sklepów Tesco przez Netto Polska to wydarzenie, które mocno przemodeluje układ sił na krajowym rynku detalicznym. O możliwych konsekwencjach tej transakcji dla branży mięsnej rozmawiamy z ekspertami oraz dostawcami mięsa i wędlin do obu sieci.


Czy przejęcie Tesco przez Netto to dobra wiadomość dla branży mięsnej?
mięso na wtorek
Stoisko mięsne w sklepie Tesco. Widok już (prawie) historyczny. fot. PTWP

Autor: Adam Tubilewicz/Portalspozywczy.pl
Data: 22-06-2020, 15:56

18 czerwca Tesco poinformowało o sprzedaży swojego biznesu w Polsce firmie Salling Group A/S, która jest właścicielem sklepów Netto. Transakcja o wartości 900 mln zł obejmuje 301 sklepów, centra dystrybucji i główną siedzibę.

Według ekspertów nowe Netto będzie miało zasięg porównywalny do Kauflandu, a jeżeli uda się odzyskać utraconych klientów Tesco, zasięg Netto może być jeszcze większy. Tak duża transakcja w polskim handlu nie pozostanie bez wpływu na cały rynek FMCG, w tym branżę mięsną. 

Jakie znaczenie przejęcie Tesco przez Netto będzie miało dla branży mięsnej? Czy powstanie tak dużego podmiotu sprawi, że preferowani będą duzi producenci? 

Netto namiesza w "kraju dyskontów"?

Ludomir Biedecki, radca prawny w Kancelarii Noerr Biedecki sp.k. zaznacza, że nie można wykluczyć żadnego scenariusza.

- Oczywiście, współpraca między dużą siecią i dużym dostawcą może być źródłem synergii (centralizacja kosztów, w tym np. poprzez zaangażowanie mniejszych zespołów do współpracy handlowej czy zasobów logistycznych, łatwiejsza kontrola jakości i jej większa stabilność, mniejsza liczba relacji prawnych kreująca mniej potencjalnych ryzyk). Niemniej, nawet więksi dostawcy starają się utrzymywać zdywersyfikowany portfel odbiorców, zwłaszcza zaś dbają o zachowanie ostrożnych proporcji dużych sieci w ich sprzedaży. Model, w którym znacząca lub przeważająca część produkcji jest przeznaczona dla jednego odbiorcy jest ryzykowny i sądzę, że branża dokonała głębokiej analizy takiego rozwiązania i wyciągnęła wnioski. Nie można, rzecz jasna, wykluczyć, że niektórzy dostawcy (więksi lub nieco mniejsi), wciąż borykający się z konsekwencjami koronawirusa poczują się pod większym przymusem przyjęcia strategii współpracy z jednym głównym odbiorcą. To będzie oceniane indywidualnie - dodaje.

więcej informacji:

Mięso na Wtorek RSS ALERT    /    Ludomir Biedecki RSS ALERT    /    Netto RSS ALERT    /    Tesco RSS ALERT    /    Netto Polska RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT    /    Artur Węgłowski RSS ALERT    /    Goodvalley RSS ALERT    /    Tomasz Łączyński RSS ALERT    /    Pekpol RSS ALERT    /    Adam Kurowski RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.239.149.34
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!