Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Dobre mięso w sklepie. Jak je rozpoznać?

Prof. Wierzbicka, ekspertka Związku Polskie Mięso, omówiła rolę mięsa w diecie człowieka, jakość mięsa dostępnego na rynku oraz przedstawiła praktyczne wskazówki pomagające ustrzec się od zakupu mięsa pośledniej jakości. Ekspertka podkreśliła, że określanie mięsa jako szkodliwego jest nadużyciem i należy uwzględnić je w racjonalnej diecie - czytamy na farmer.pl.

Dobre mięso w sklepie. Jak je rozpoznać?
fot. Shutterstock
  • Źródło www.farmer.pl

Autor: farmer.pl
Data: 02-04-2021, 16:35

Podczas warsztatów kulinarnych „Bitwa na smaki” zorganizowanych przez Związek Polskie Mięso w ramach kampanii „Pewne jest jedno - Polskie Mięso. Najlepsze w kuchniach świata”, Witold Choiński, prezes ZPM, oraz prof. Agnieszka Wierzbicka, ekspertka kampanii, omówili rolę mięsa w diecie człowieka oraz jakość mięsa dostępnego na rynku. Przedstawili również wskazówki pomagające wybrać mięso najlepszej jakości.

 – Mówienie, że mięso szkodzi jest w mojej ocenie nadużyciem. Nie mówię, żeby codziennie zjadać po pół kilograma, ponieważ żadna przesada i nieracjonalność nam nie służy. Natomiast niektóre składniki są nam po prostu potrzebne. Występują też w komponentach warzywnych, ale bardzo dużo musimy ich zjeść i te warzywne nie zawsze są dostępne, szczególnie witaminy z grupy B, które w obecnym czasie są bardzo potrzebne, ponieważ zwiększają odporność na stres – mówiła prof. Wierzbicka.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Jak wskazała, spożycie 120-130 gramów mięsa dziennie jest takim złotym środkiem. Ograniczając je nadmiernie może osiągnąć niepożądane efekty związane z niedoborami określonych składników pokarmowych. Ponadto w okresie wzrostu młodych organizmów możemy poczynić duże szkody nie dostarczając pewnych składników w długim czas, a należy pamiętać, że niedobory mają skutki długofalowe.

Witold Choiński podkreślił, że konsumenci często pytają jak rozpoznać dobre mięso w sklepie. Dlatego wraz z prof. Wierzbicką przedstawili 3 czynniki pomocne w ocenie jakości mięsa.

Jednym z nich jest wodochłonność. Jeśli w opakowaniu jednostkowym widać znaczny wyciek to mięso to jest nienajlepszej jakości, jak stwierdził Choiński. Powinno być ono wilgotne, z niewielkim naturalnym wyciekiem, którego nie należy się obawiać.

Drugim czynnikiem jest barwa mięsa. Powinna być intensywna, różowo czerwona. Jeśli mięso jest blade to pochodzi z bardzo intensywnego chowu lub występuje wada PSE, jak informowała prof. Wierzbicka.

Trzecim czynnikiem jest zawartość tłuszczu śródmięśniowego. Zawartość tłuszczu śródmięśniowego na poziomie 0,8 do 2,5 proc. daje gwarancję odpowiedniej kruchości i smaku.

– Nie jest tak, że tłuszcz nam szkodzi. Pewną ilość tłuszczu musimy dostarczać do organizmu. Nie powinno to być 40 czy 50 proc. natomiast poziom 10 proc. jest odpowiedni. Każda racjonalna dieta w swoim składzie musi zawierać tłuszcz, ponieważ inaczej nie są przyswajane witaminy rozpuszczalne w tłuszczach, nawet jak spożywamy warzywa to są one niestety eliminowane bez pozytywnych skutków dla organizmu – stwierdziła prof. Wierzbicka.

Czytaj więcej na farmer.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

spożywanie mięsa RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    Witold Choiński RSS ALERT    /    sklepy RSS ALERT    /    Agnieszka Wierzbicka RSS ALERT    /    dieta bezmięsna RSS ALERT    /    wegetarianie RSS ALERT    /    dieta wegetariańska RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • kolega prezesa 2021-04-06 06:21:34
    mięso jest szkodliwe dla zdrowia i dla środowiska, a do tego zupełnie niepotrzebne
  • mickey mouse 2021-04-07 09:43:58
    od razu widać że nie jadasz miesa bo jakoś bredzisz Panie szanowny
  • Kowalski 2021-04-15 13:15:14
    Prawda jest taka że każda firma pompuje plany sprzedażowe z roku na rok, zwiększa się hodowle i przetwórstwo. Każdy chce rosnąć po 20 % rok do roku, a przecież konsumentów nie przybywa w takim tempie. Marketing wpływa na nasze nawyki konsumenckie by spożywać więcej...brak zdrowego umiaru w branży. A globalne CO2 z hodowli zwierząt większe niż ze wszystkich aut na świecie. Jestem za podwyższeniem jakości i ograniczeniem produkcji.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.238.174.50
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!