Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Dobre perspektywy dla walijskich eksporterów jagnięciny

W minionym roku eksport walijskiej jagnięciny zwiększył się o 11 proc., na co w dużej mierze wpłynął korzystny kurs walutowy. Obecnie producenci w Walii myślą o dotarciu ze swoimi produktami na nowe rynki zbytu, m.in. do Chin - informuje FAMMU/FAPA.


Autor: FAMMU/FAPA
Data: 01-02-2010, 11:15

Kraje europejskie (Włochy, Belgia, Niemcy) pozostaną głównymi odbiorcami jagnięciny z Walii, ale rynek chiński coraz bardziej kusi Walijczyków swoim ogromnym potencjałem. W ostatniej dekadzie spożycie mięsa w Chinach rosło 2 kg/osobę rocznie. W ciągu ostatnich dekad konsumpcja mięsa w krajach rozwijających się zwiększała się w tempie 5-6 proc. rocznie, tj. 10 razy szybciej niż w krajach uprzemysłowionych.

Obecnie spożycie mięsa w Chinach wynosi 54 kg/osobę w porównaniu z 70-130 kg/osobę w krajach zachodnich. Tymczasem jeszcze 40 lat temu konsumpcja mięsa w Chinach kształtowała się na poziomie 4 kg/osobę. Teraz Walijczycy chcą dotrzeć ze swoim mięsem do Chin poprzez Hongkong, kontynuując swoją ekspansję w innych częściach dalekiego i bliskiego wschodu, w Singapurze i Dubaju.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

jagnięcina RSS ALERT    /    Wielka Brytania RSS ALERT    /    Chiny RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.236.58.220
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!