Dobre perspektywy dla walijskich eksporterów jagnięciny
W minionym roku eksport walijskiej jagnięciny zwiększył się o 11 proc., na co w dużej mierze wpłynął korzystny kurs walutowy. Obecnie producenci w Walii myślą o dotarciu ze swoimi produktami na nowe rynki zbytu, m.in. do Chin - informuje FAMMU/FAPA.
Kraje europejskie (Włochy, Belgia, Niemcy) pozostaną głównymi odbiorcami jagnięciny z Walii, ale rynek chiński coraz bardziej kusi Walijczyków swoim ogromnym potencjałem. W ostatniej dekadzie spożycie mięsa w Chinach rosło 2 kg/osobę rocznie. W ciągu ostatnich dekad konsumpcja mięsa w krajach rozwijających się zwiększała się w tempie 5-6 proc. rocznie, tj. 10 razy szybciej niż w krajach uprzemysłowionych.
Obecnie spożycie mięsa w Chinach wynosi 54 kg/osobę w porównaniu z 70-130 kg/osobę w krajach zachodnich. Tymczasem jeszcze 40 lat temu konsumpcja mięsa w Chinach kształtowała się na poziomie 4 kg/osobę. Teraz Walijczycy chcą dotrzeć ze swoim mięsem do Chin poprzez Hongkong, kontynuując swoją ekspansję w innych częściach dalekiego i bliskiego wschodu, w Singapurze i Dubaju.
