Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Drób może być jeszcze tańszy (analiza)

  • Autor: mondaynews.pl
  • Data: 30-07-2019, 10:21
Z analizy Hiper-Com Poland i Instytutu Badawczego ABR SESTA wynika, że średni koszt zakupu kurczaka w promocji podniósł się w tym roku o 1,24%, maksymalny – zmniejszył się o 0,62%, a minimalny – zwiększył się o 9,43%. Ceny kaczki nieznacznie spadły – przeciętna o 8,05%, największa o 0,75%, zaś najmniejsza o 3,53%. Bardziej wyraźne różnice cenowe występują między artykułami sprzedawanymi na wagę i w opakowaniach. Należy też dodać, że w badanym okresie gęsi były promowane tylko w dyskontach i w hipermarketach.
Drób może być jeszcze tańszy (analiza)
fot. materiały prasowe

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Kurczak w promocji

Jak wyjaśnia Mariusz Szymyślik, Dyrektor ds. analiz w Krajowej Izbie Producentów Drobiu i Pasz, rodzimy rynek mięsa kurcząt rzeźnych jest nasycony. Od kilku lat spożycie w Polsce zdecydowanie przewyższa wielkości osiągane w innych krajach Unii Europejskiej. Nie jest więc zaskoczeniem, że średnia cena kurczaka w promocji wzrosła tylko o 1,24%. Zdaniem eksperta, w kolejnych latach należy jednak oczekiwać spadków. Wpłynie na to systematycznie rosnąca produkcja w powiązaniu z coraz trudniejszymi warunkami sprzedaży eksportowej.

Dalsza część artykułu (92%) jest dostępna dla zarejestrowanych subskrybentów serwisu, którzy wykupili dostęp do usługi "Strefa premium". lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!