Drób może być jeszcze tańszy (analiza)
- Autor: mondaynews.pl
- Data: 30-07-2019, 10:21
Z analizy Hiper-Com Poland i Instytutu Badawczego ABR SESTA wynika, że średni koszt zakupu kurczaka w promocji podniósł się w tym roku o 1,24%, maksymalny – zmniejszył się o 0,62%, a minimalny – zwiększył się o 9,43%. Ceny kaczki nieznacznie spadły – przeciętna o 8,05%, największa o 0,75%, zaś najmniejsza o 3,53%. Bardziej wyraźne różnice cenowe występują między artykułami sprzedawanymi na wagę i w opakowaniach. Należy też dodać, że w badanym okresie gęsi były promowane tylko w dyskontach i w hipermarketach.
fot. materiały prasowe
Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl
Kurczak w promocji
Jak wyjaśnia Mariusz Szymyślik, Dyrektor ds. analiz w Krajowej Izbie Producentów Drobiu i Pasz, rodzimy rynek mięsa kurcząt rzeźnych jest nasycony. Od kilku lat spożycie w Polsce zdecydowanie przewyższa wielkości osiągane w innych krajach Unii Europejskiej. Nie jest więc zaskoczeniem, że średnia cena kurczaka w promocji wzrosła tylko o 1,24%. Zdaniem eksperta, w kolejnych latach należy jednak oczekiwać spadków. Wpłynie na to systematycznie rosnąca produkcja w powiązaniu z coraz trudniejszymi warunkami sprzedaży eksportowej.
Dalsza część artykułu (92%) jest dostępna dla zarejestrowanych subskrybentów serwisu, którzy wykupili dostęp do usługi "Strefa premium".
lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie
komentarze (0)