Nowy obszar zainteresowania ukraińskiego potentata rynku rolno-spożywczego ma być ważnym krokiem do osiągnięcia przez Ukrainę strategicznych celów: poprawy żyzności ukraińskiej ziemi i zdobycia mocnej pozycji na rynku produktów ekologicznych w skali globalnej.

Prezes firmy MHP ocenił, że rynek „eko” ma duży potencjał rozwoju, a istotnym czynnikiem wspierającym jest, poza dużym niezrealizowanym potencjałem krajowego rynku w tym sektorze, bliskość  geograficzna Ukrainy w odniesieniu do rynków krajów Unii Europejskiej wykazujących tendencje do wzrostu w kierunku produkcji organicznej.

Niedawno ukraiński potentat rynku drobiarskiego ogłosił także strategiczną decyzję o rozpoczęciu procesu transformacji od  spółki surowcowej do „gastronomicznej”.

Ukraińska spółka weszła także ostatnio na rynek turecki z mączkami mięsno-kostnymi. Po długoterminowych negocjacjach ukraińska firma MHP w czerwcu 2020 roku rozpoczęła bezpośrednią współpracę z jednym z liderów w produkcji karmy dla zwierząt domowych w Turcji.

Ukraińcy nie bez powodu zainteresowali się tego rodzaju rynkiem, ponieważ światowa branża produkująca karmy dla zwierząt domowych uznawana jest za jedną z najbardziej dynamicznych pod względem wzrostu sprzedaży w ostatnich kilku latach. W 2018 roku rynek pet food domowych został wyceniony na 91 miliardów dolarów.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl