Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Dyr. finansowy Morpolu na VI FRSiH komentuje przejęcie przez Marine Harvest

- Przejęcie Morpolu przez Grupę Marine Harvest z Norwegii będzie miało znaczący wpływ na rozwój Grupy Morpol na rynku przetwórstwa łososia. Przede wszystkim Morpol zyskuje potężnego partnera biznesowego, którego obroty czterokrotnie przewyższają obroty Morpolu. Suma bilansowa Marine Harvest przewyższa dziesięciokrotnie sumę bilansową Morpolu. Jest to stabilna firma o stabilnym finansowaniu. Dzięki temu poprawi się kondycja finansowa firmy i rating Morpolu - - powiedział Piotr Kapinos, dyrektor finansowy Morpolu podczas VI Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

Dyr. finansowy Morpolu na VI FRSiH komentuje przejęcie przez Marine Harvest
Piotr Kapinos, dyrektor finansowy Morpolu

- Marine Harvest jest światowym liderem w produkcji łososia norweskiego, a Morpol jest europejskim liderem przetwórstwa łososia. Mariaż tych dwóch firm stanowi naturalny kierunek, w którym podąża branża, to jest ewolucji i kontroli w ramach jednej grupy całego łańcucha tworzenia wartości, od hodowli poprzez przetwórstwo aż do końcowego konsumenta - komentował Kapinos.

- Jak powszechnie wiadomo, jednym z głównych problemów przetwórców łososia są wahania na światowym rynku łososia, na giełdzie łososia, który stanowi 80 proc. kosztów wytworzenia. Te wahania w ciągu roku dochodzą do około 80 proc. Ma to znaczący wpływ na rentowność, cash-flow, planowanie sytuacji finansowej firmy. Dzięki połączeniu z Marine Harvest uzyskujemy naturalny hedging między segmentem farmingu Marine Harvest oraz processingu Morpolu. Innymi słowy, w krótkim okresie nasze straty w processingu oznaczają zyski Marine Harvest i odwrotnie, nasze zyski oznaczają straty Marine Harvest - ocenił dyrektor finansowy Morpolu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Piotr Kapinos RSS ALERT    /    Morpol RSS ALERT    /    Marine Harvest RSS ALERT    /    łosoś RSS ALERT    /    przetwórstwo ryb RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • obserwator 2013-11-13 19:41:45
    Zyski zawsze dla Marine Harvest Morpol jest tylko przetwórcą

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.94.21.209
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!