• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Dyrektor Cedrobu: Rozwijamy sprzedaż wędlin wieprzowych

Konsumenci coraz częściej wracają do tradycyjnych smaków wędlin. Z mięsa kurczaka nie udałoby nam się wyprodukować tak wielu rodzajów wędlin zaspokajających te potrzeby. Wieprzowina daje więcej możliwości, możemy zaproponować naszym klientom bardziej różnorodne produkty w kategorii szynek, wędzonek i kiełbas – mówi Dariusz Flisikowski, dyrektor ds. sprzedaży wędlin w Cedrobie.
  • Autor: ŁR, portalspozywczy.pl
  • Data: 17-09-2012, 11:51
Dyrektor Cedrobu: Rozwijamy sprzedaż wędlin wieprzowych
Dariusz Flisikowski, dyrektor ds. sprzedaży wędlin w Cedrobie
- Czy trudno jest dziś wprowadzić na rynek nową markę wędlin?

- Nie jest to proste. Rynek wędlin w Polsce to rynek, na którym konsumpcja się nie zwiększa. Ludzie jedzą od lat taką samą ilość wędliny. Natomiast to, jaki jej rodzaj wybierają, to kwestia mocno uzależniona m.in. od zasobności portfela, ale także od świadomości konsumenta. Zasada jest prosta: kiedy zaczynamy lepiej zarabiać zmieniają się artykuły, które wybieramy robiąc zakupy - sięgamy po wędlinę droższą, lepszą jakościowo. Ilość sprzedawanych na rynku wędlin pozostaje w zasadzie bez zmian. Dlatego wprowadzane na rynek nowe produkty muszą być bardziej atrakcyjne od oferowanych przez innych producentów. Tylko w takim przypadku konsument zmieni swoje przyzwyczajenie i sięgnie po nowy produkt. Stąd też coraz więcej firm sięga po różne formy reklamy.

- Czy spośród wędlin nadal najlepiej sprzedają się parówki?


- Najlepiej sprzedają się niezmiennie parówki, następnie wędliny wysokogatunkowe i produkty "blokowe" a potem szynki i wędzonki. Z tego podziału jasno widać, na jakie wędliny stać Polaków, ich portfel w dalszym ciągu jest mało zasobny. Dlatego w ogólnej sprzedaży bardzo duży jest udział wędlin niedrogich. W tym przedziale cenowym produktów jest bardzo wiele. A cena nie marka bywa zazwyczaj decydującym czynnikiem przy ich wyborze. Natomiast interesujące jest zachowanie części klientów, którzy dysponując tym samym budżetem kupują mniej wędliny, ale lepszej jakościowo. Podczas zakupów zaczynają stawiać na jakość, a nie na ilość. Myślę, że jest to spowodowane coraz większą świadomością klientów, którzy uważniej przyglądają się temu, co wkładają do swoich koszyków. Dodatkowo na rynku wyraźnie widać, że konsumenci zaczęli doceniać polskie produkty. Minęła fala zachwytu artykułami "z zachodu", szczególnie w kontekście rynku wędliniarskiego. To co konsument ceni, to rodzima, polska produkcja. Polacy coraz częściej wracają do dawnych smaków, czyli wędlin wytwarzanych z zastosowaniem tradycyjnych receptur, naturalnych przypraw. Poszukują produktów regionalnych.

- Czy to był właśnie powód wejścia Cedrobu na rynek produktów wieprzowych?

- Tak, był to jeden z powodów powstania marki Gobarto. Konsumenci coraz częściej wracają do tradycyjnych smaków wędlin. Z mięsa kurczaka nie udałoby nam się wyprodukować tak wielu rodzajów wędlin zaspokajających te potrzeby. Wieprzowina daje więcej możliwości, możemy zaproponować naszym klientom bardziej różnorodne produkty w kategorii szynek, wędzonek i kiełbas.Prowadzimy obecnie kampanię reklamową marki Gobarto obejmującą teren północnego Mazowsza, Warmii, Mazur i Podlasia. Mamy na tym terenie sklepy firmowe i profesjonalnych dystrybutorów, więc dostępność tych produktów będzie wzrastać.

- Ile produktów liczy portfolio marki Gobarto?

- W tej chwili mamy w naszej ofercie siedemnaście produktów, ale nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa. Są to szynki wędzonki, boczek rolowany i kiełbasy. We wrześniu wprowadziliśmy kolejną nowość - szynkę włościańską, produkt pieczony, wędzony, wyprodukowany bez dodatku fosforanów.

Powiązane tematy:

Partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!