• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Dyrektor Mars Polska Petcare: W ciągu 5 lat wartość polskiego rynku karmy dla zwierząt podwoiła się

- Bez wątpienia w ostatnich latach obserwujemy rosnący popyt na gotowe jedzenie dla zwierząt domowych. Polski rynek karmy dla zwierząt jest obecnie wyceniany na 1,5 mld złotych, co oznacza, że tylko w ciągu minionych pięciu lat jego wartość się podwoiła - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Aku Vikstrom, dyrektor generalny Mars Polska Petcare.
  • Autor: Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
  • Data: 11-06-2012, 10:51
Dyrektor Mars Polska Petcare: W ciągu 5 lat wartość polskiego rynku karmy dla zwierząt podwoiła się
Aku Vikstrom, dyrektor generalny Mars Polska Petcare

- Mimo to polski rynek karmy wciąż pozostaje sektorem, który charakteryzuje się naprawdę dużym potencjałem, jaki wynika zwłaszcza z faktu, że przeważająca większość polskich psów i kotów wciąż karmiona jest niezbilansowanym i niestety, wbrew powszechnym opiniom, nie zawierającym wszystkich potrzebnych składników - jedzeniem domowym. W Polsce zaledwie 12 proc. jedzenia spożywanego przez psy i koty stanowi pełnowartościowa i opracowana przez specjalistów karma gotowa. Dla porównania, w innych krajach europejskich takich jak np. Niemcy czy Francja odsetek ten wynosi nawet 50-60 proc. - mówi dyrektor generalny Mars Polska Petcare.

Według danych przedstawionych przez AC Nielsen firma Mars Polska nadal pozostaje liderem wśród producentów karmy dla zwierząt. - Nasz udział w rynku sięga 50 proc. Na drugim miejscu znajduje się Nestle Purina z udziałem sięgającym niemal 10 proc., natomiast pozostała część rynku podzielona jest pomiędzy mniejszych producentów - tłumaczy nasz rozmówca.

- Mimo, że od wielu lat firma Mars Polska zajmuje pozycję niekwestowanego lidera polskiego rynku jedzenia dla zwierząt domowych, zdajemy sobie bowiem sprawę z tego, że sektor ten jest bardzo wymagający, a w grze liczą się jedynie najlepsi gracze. Z tego powodu stale doskonalimy nasze receptury tak, aby w pełni odpowiadały bieżącym potrzebom i oczekiwaniom naszych klientów - mówi Aku Vikstrom.

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Jak dodaje, Mars dba o optymalizację jakości produktów, ich bardziej dostępną cenę, a także różnorodność smaków i wielkości dostępnych opakowań. - Przykładowo, wiemy, że klienci w Polsce, tak samo jak we Francji, lubią, aby kupowana przez nich karma miała zróżnicowane kolory i kształty. Jednocześnie jednak zdajemy sobie również sprawę z tego, że z punktu widzenia zwierząt, wartości te nie mają absolutnie żadnego znaczenia. Z tego powodu w naszej firmie skupiamy się przede wszystkim na inwestowaniu w to, co jest naprawdę cenne dla zwierząt, a mniejszą wagę przywiązujemy do tego, czy dany produkt odpowiada wizualnym oczekiwaniom ich właścicieli - podsumowuje dyrektor generalny Mars Polska Petcare.

Czytaj także: Mars: Polska ma doskonałe pole do rozwoju w kategorii produktów czekoladowych

Powiązane tematy:

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!