Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Dyrektor Promaru: Zakłady mięsne chcą inwestować w nowoczesne urządzenia

Polska branża mięsna ma sprzętowe możliwości konkurować z zakładami w krajach najbardziej rozwiniętych. Pamiętać jednak należy, że w naszym kraju jest dość duże rozdrobnienie przetwórcze, co stanowi o wyższych kosztach jednostkowych produkcji - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Tomasz Bielecki, dyrektor Działu Sprzedaży Maszyn w firmie Promar.

Dyrektor Promaru: Zakłady mięsne chcą inwestować w nowoczesne urządzenia

Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
Data: 29-03-2012, 13:03
- Czy w tym roku firmy mięsne utrzymają wysoki poziom inwestycji w innowacyjne maszyny?

- Tak, firmy dostrzegają konieczność stałego udoskonalania parku maszynowego, by móc produkować jak najefektywniej i najbezpieczniej. Szczególnie teraz, gdy każdy dosłownie grosz w kalkulacji produktu jest tak szalenie ważny. Naturalnie, obecnie inwestycje w maszyny muszą być bardzo wyważone, dlatego też rzetelne doradztwo klientowi i spojrzenie z wielu stron odgrywa istotną rolę w całym projekcie.

- Modernizacja technologiczna może znacząco zwiększyć się efektywność produkcji w zakładzie mięsnym?

- Modernizacja często wiąże się z wydajnością a więc niższymi kosztami jednostkowymi produkcji. Zauważyć też należy, że nowoczesne urządzenia niejednokrotnie poprawiają wykorzystanie surowca, minimalizują straty produktu, energii, oraz ułatwiają pracę obsłudze, co pozwala z kolei na wydajniejszą pracę i mniejsze zmęczenie personelu. Ponadto, modernizacja jest nierzadko synonimem specjalizacji, a więc możliwością uzyskania choć chwilowej przewagi nad konkurencją, która tych najnowszych rozwiązań jeszcze nie zastosowała.

- Czy na nowoczesność mogą sobie pozwolić tylko największe firmy?

- Jest ona dostępna dla każdej skali zakładu, niemniej na linie specjalistyczne naturalnie łatwiej wygospodarują środki duże zakłady czy grupy producenckie. Naszym zadaniem, zadaniem dostawców, jest optymalne dostosowanie propozycji dla danego przedsiębiorstwa.

- Jak wypada wyposażenie krajowych zakładów mięsnych w porównaniu z zagraniczną konkurencją?

- Z naszych obserwacji wynika, że polskie zakłady mięsne dysponują parkiem maszynowym na światowym poziomie. Niewątpliwie, nowoczesność linii produkcyjnych i całych zakładów powinna być dla nas dumą - mamy sprzętowe możliwości konkurować z zakładami w krajach najbardziej rozwiniętymi. Pamiętać jednak należy, że w naszym kraju jest dość duże rozdrobnienie przetwórcze, co stanowi o wyższych kosztach jednostkowych produkcji. Kolejnym trudnym do pominięcia czynnikiem jest szeroka gama produktów wytwarzana w znakomitej większości zakładów. Jednak nasi rodzimi producenci kompensują w pewnym stopniu te dwa czynniki olbrzymią pracowitością i przedsiębiorczością. Że nie wspomnę o znakomitym, niespotykanym w innych krajach smaku naszych wyrobów.

więcej informacji:

Tomasz Bielecki RSS ALERT    /    Promar RSS ALERT    /    maszyny RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.109.55
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!