Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Dyrektor Regis: Kategoria wędlin plasterkowanych dynamicznie zwiększa udział w rynku

W ciągu drugiego półrocza 2010 wędliny plasterkowane zwiększyły swoją sprzedaż wartościową o 25 proc., a ilościową o 33 proc. w stosunku do pierwszego półrocza. Kategoria zwiększa dynamicznie swój udział w rynku - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Magdalena Nowak, dyrektor marketingu Regis.

Dyrektor Regis: Kategoria wędlin plasterkowanych dynamicznie zwiększa udział w rynku
Na fot. Magdalena Nowak, dyrektor marketingu Regis

Autor: ŁR, portalspozywczy.pl
Data: 26-04-2011, 18:50

Sieci handlowe i dyskonty przeznaczyły na ten rodzaj opakowań więcej powierzchni niż roku temu, pojawiły się nowe propozycje od producentów. - Opakowania wędlin plasterkowanych dają producentom szczególne możliwości w zakresie komunikacji. Od tych podstawowych wymaganych przez prawo, których konsument jest świadomy, po te bardziej kreatywne i funkcjonalne. Z badań przeprowadzonych przez nasz zespół w pierwszym kwartale 2011 roku wynika, iż kupującym w ten sposób zapakowane wędliny jest osoba młoda, zabiegana, lubiąca różnorodność, kupująca nierzadko dwa czy trzy opakowania różnych gatunków. Często są to jednak kupujący, którzy zniecierpliwieni kolejką przy ladzie odchodzą i kupują przy półce samoobsługowej. Na ich decyzję przy wyborze produktu z lady ma wpływ wiele czynników, związanych głównie z opakowaniem - mówi Nowak.

Kategoria ma duży odsetek kupujących okazjonalnie. - W przypadku przyjęcia, gdzie istnieje konieczność podania ładnie przygotowanych plasterków lub przy okazji wyjazdu, gdzie system z funkcją kilkakrotnego zamykania i otwierania daje możliwość spożywania wędlin podczas podróży - tłumaczy Magdalena Nowak. - Kupujący postrzegają wędliny plasterkowane jako kategorię premium i mają świadomość wyższej ceny detalicznej. Uważają, iż w ten sposób pakowane wędliny są wysokiej jakości. Użytkownicy tego rodzaju opakowań są zwolennikami dokładnego opisu etykiety tak, by można było porównać kilka opakowań tego samego gatunku wędliny, ale od różnych producentów. Najczęściej wybierane w tej kategorii produkty to: szynka, salami i polędwica - wskazuje.

Z badań przeprowadzonych przez Regis wynika, że mimo światowych trendów w projektowaniu opakowań w ten sposób, by grafika zajmowała całą powierzchnię, polski konsument chce widzieć wędlinę. - W Polsce kupujący wędliny plasterkowane widzą takie wady produktu jak: szybko schnące plasterki, plasterki sklejające się, co utrudnia często estetykę podania, słaba jakość funkcji wielokrotnego zamykania i otwierania - wymienia Magdalena Nowak. - Wędliny plasterkowane to domena handlu w kanale nowoczesnym, ale powoli kategoria zaczyna się również rozwijać w kanale tradycyjnym - zauważa.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Magdalena Nowak RSS ALERT    /    Regis RSS ALERT    /    wędliny RSS ALERT    /    wędliny plasterkowane RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • JAMEL 2011-04-26 22:33:35
    Pani Dyrektor aktywna. A co tam u gwiazdy Wielkiego ŚMIAŁKA?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.236.62.49
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!