Dyrektor Regis: Kategoria wędlin plasterkowanych dynamicznie zwiększa udział w rynku
W ciągu drugiego półrocza 2010 wędliny plasterkowane zwiększyły swoją sprzedaż wartościową o 25 proc., a ilościową o 33 proc. w stosunku do pierwszego półrocza. Kategoria zwiększa dynamicznie swój udział w rynku - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Magdalena Nowak, dyrektor marketingu Regis.

Sieci handlowe i dyskonty przeznaczyły na ten rodzaj opakowań więcej powierzchni niż roku temu, pojawiły się nowe propozycje od producentów. - Opakowania wędlin plasterkowanych dają producentom szczególne możliwości w zakresie komunikacji. Od tych podstawowych wymaganych przez prawo, których konsument jest świadomy, po te bardziej kreatywne i funkcjonalne. Z badań przeprowadzonych przez nasz zespół w pierwszym kwartale 2011 roku wynika, iż kupującym w ten sposób zapakowane wędliny jest osoba młoda, zabiegana, lubiąca różnorodność, kupująca nierzadko dwa czy trzy opakowania różnych gatunków. Często są to jednak kupujący, którzy zniecierpliwieni kolejką przy ladzie odchodzą i kupują przy półce samoobsługowej. Na ich decyzję przy wyborze produktu z lady ma wpływ wiele czynników, związanych głównie z opakowaniem - mówi Nowak.
Kategoria ma duży odsetek kupujących okazjonalnie. - W przypadku przyjęcia, gdzie istnieje konieczność podania ładnie przygotowanych plasterków lub przy okazji wyjazdu, gdzie system z funkcją kilkakrotnego zamykania i otwierania daje możliwość spożywania wędlin podczas podróży - tłumaczy Magdalena Nowak. - Kupujący postrzegają wędliny plasterkowane jako kategorię premium i mają świadomość wyższej ceny detalicznej. Uważają, iż w ten sposób pakowane wędliny są wysokiej jakości. Użytkownicy tego rodzaju opakowań są zwolennikami dokładnego opisu etykiety tak, by można było porównać kilka opakowań tego samego gatunku wędliny, ale od różnych producentów. Najczęściej wybierane w tej kategorii produkty to: szynka, salami i polędwica - wskazuje.
Z badań przeprowadzonych przez Regis wynika, że mimo światowych trendów w projektowaniu opakowań w ten sposób, by grafika zajmowała całą powierzchnię, polski konsument chce widzieć wędlinę. - W Polsce kupujący wędliny plasterkowane widzą takie wady produktu jak: szybko schnące plasterki, plasterki sklejające się, co utrudnia często estetykę podania, słaba jakość funkcji wielokrotnego zamykania i otwierania - wymienia Magdalena Nowak. - Wędliny plasterkowane to domena handlu w kanale nowoczesnym, ale powoli kategoria zaczyna się również rozwijać w kanale tradycyjnym - zauważa.
