Dziki Trop: Chcemy, aby dziczyzna wróciła na należne jej miejsce w polskiej kuchni (wideo)
- Dziczyzna obecna jest w polskiej kuchni od wielu wieków, jednak w ostatnich dekadach była nieco zapomniana. Staramy się ożywić tę tradycję i pokazać dziczyznę w nowej odsłonie, jako mięso, które nie musi być drogie ani trudne w przygotowaniu - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Grzegorz Malec, właściciel sieci sklepów z dziczyzną Dziki Trop i dyrektor zarządzający Elite Expeditions.

Jak mówi Grzegorz Malec, sklep Dziki Trop odpowiada na rosnące zainteresowanie dziczyzną wśród Polaków.
- Od kilku lat obserwujemy w Polsce rosnące zainteresowanie dziczyzną i potrzebę powrotu do tradycji kulinarnych, dawnych przepisów. Dziczyzna obecna jest w polskiej kuchni od wielu wieków, jednak w ostatnich dekadach była nieco zapomniana. Staramy się ożywić tę tradycję i pokazać dziczyznę w nowej odsłonie, jako mięso, które nie musi być drogie ani trudne w przygotowaniu. Z drugiej strony rośnie świadomość zdrowotna społeczeństwa, a dziczyzna jest zdrową alternatywą dla mięsa dostępnego powszechnie w sklepach. Dzięki temu jest doceniana przez wielu klientów i przyciąga nowych - mówi.
Rosnąca popularność dziczyzny sprawiła, że pierwszy sklep Dzikiego Tropu w Warszawie przy ul. Gagarina stał się zbyt mały w stosunku do potrzeb.
- Marka Dziki Trop zyskała uznanie nie tylko na rynku warszawskim. W 2016 roku otworzyliśmy drugi sklep w Krakowie. Niestety, nasz obecny punkt w Warszawie przy ul. Gagarina staje się dla nas zbyt mały. Dlatego zarówno sobie, jak i konsumentom chcemy zaproponować bardziej komfortowe warunki. Widzimy naszą rolę nie tylko jako sprzedawców mięsa, ale także propagatorów zdrowego żywienia. W naszym nowym punkcie przy ul. Raszyńskiej 6, który zostanie otwarty w lutym 2018 roku, powstanie zaplecze kuchenne, dzięki czemu będziemy mogli sprzedawać gotowe potrawy, a także organizować warsztaty kulinarne i podejmować inne działania na rzecz tego, aby dziczyzna wróciła na należne jej miejsce w polskiej kuchni - dodał Malec.
Pełna treść rozmowy z Grzegorzem Malcem już wkrótce na łamach portalspozywczy.pl
Dziki Trop jest marką handlową firmy Elite Expeditions sp. z o.o., która powstała w 1989 roku jako firma rodzinna i do dziś nią pozostała. Spółka prowadzi skup i przetwórstwo dziczyzny od 1995 r., w Zwierzyńcu, na terenie Roztoczańskiego Parku Narodowego. Obecne moce produkcyjne zakładu wynoszą 2 tys. ton gotowego produktu rocznie.
Elite Expeditions produkuje chłodzone oraz mrożone mięso z jelenia, dzika, sarny oraz daniela, a także wędzone polędwice, szynki, salami, kiełbasy i kabanosy. Produkty Elite Expeditions dostępne są w sieciach handlowych: Lidl, Auchan, Selgros i E.Leclerc. Sklepy Dziki Trop znajdują się w Warszawie oraz Krakowie.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.