Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Ekspert: Biedronki z ladą mięsną określane są przez Polaków jako luksusowe

- Placówki z ladą mięsną są postrzegane przez klientów lepiej niż te, które takiego elementu nie posiadają. W naszych badaniach takie Biedronki określane są mianem "de luxe" - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Agnieszka Górnicka, prezes zarządu Inquiry.

Ekspert: Biedronki z ladą mięsną określane są przez Polaków jako luksusowe
Lady mięsne to jeden z najmocniejszych magnesów zakupowych dla klientów Biedronki - ocenia Agnieszka Górnicka, fot. PTWP

Autor: Adam Tubilewicz, portalspozywczy.pl
Data: 05-03-2020, 14:51

W ocenie Agnieszki Górnickiej, prezes agencji Inquiry, lady mięsne nie są wcale przeżytkiem w handlu, lecz kluczowym elementem oferty produktów świeżych.

 - Produkty świeże są esencją handlu spożywczego: idąc do sklepu, najczęściej kupujemy coś na śniadanie, obiad czy kolację - świeże pieczywo, ser, wędliny, owoce i warzywa. Biedronka to dostrzegła już dawno, a jej oferta  jest dobrze postrzegana przez Polaków.

Górnicka przyznaje, że w badaniach prowadzonych przez Inquiry, placówki z ladą mięsną są postrzegane przez klientów lepiej niż te, które takiego elementu nie posiadają.

- Konsumenci podkreślają, że lada mięsna stanowi jeden z ważniejszych magnesów zakupowych. Takie Biedronki określane są mianem "de luxe". Pamiętajmy, że placówki Biedronki to wciąż w większości wolno stojące obiekty. To powoduje, że chcąc kupić mięso na obiad, klienci musieli do tej pory po zrobieniu zakupów w Biedronce  pójść dodatkowo do sklepu mięsnego - dodaje.

Ekspertka podkreśla, że polscy konsumenci wciąż nie mogą przekonać się do pakowanego mięsa, które postrzegane jest znacznie gorzej niż to z lady.

- Polacy nie rozumieją na czym polega np. pakowanie w atmosferze modyfikowanej (MAP) czy inne metody przedłużające trwałość produktów bez dodawania konserwantów. Wyobrażają sobie, że mięso, które znajduje się ladzie jest świeżo przywiezione, choć zostało wyjęte z opakowania zbiorczego w tym samym czasie co produkty, które leżą na półce. Jednocześnie polski konsument przywiązuje dużą wagę do jakości mięs i wędlin i chce wybrać najładniejszy kawałek dla siebie. Mimo trendów wegetariańskich, mięso jest podstawą diety Polaków, w szczególności dań obiadowych - wskazała.

Górnicka ocenia, że modny ostatnio temat plastiku ma na niechęć znikomy wpływ do pakowanego mięsa.

- Zanim upowszechnił się temat plastiku, konsumenci też uważali, że jeżeli kupią z lady, mięso będzie świeższe - dodała.

Prezes Inquiry prognozuje, że Biedronka konsekwentnie będzie powiększać liczbę placówek z ladą mięsną.

- Oczywiście nie w każdej lokalizacji, a jedynie tam, gdzie jest potencjał do takiej sprzedaży - podsumowuje.

O inwestycjach Biedronki w stoiska mięsne i niechęci Polaków do pakowanego mięsa więcej w naszym tekście z cyklu "Mięso na wtorek"

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Biedronka RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    Agnieszka Górnicka RSS ALERT    /    Inquiry RSS ALERT    /    stoiska mięsne RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.83.188.254
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!