Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Mięso

Ekspert: Branże mleczarska i mięsna muszą skuteczniej odpierać ataki Sylwii Spurek

- Mam wątpliwości czy zaproszenie na szklankę mleka pani Spurek było dobrym pomysłem. Nawet jeśli pani europoseł przyjęłaby zaproszenie, to dyskusja ta mogłaby przynieść branży więcej szkody niż pożytku. Taki dialog byłby z pewnością atrakcyjnym medialnie wydarzeniem, ale bardzo ryzykownym z wizerunkowego punktu widzenia - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Paweł Jaroszyński, CEO, Head of Social Media w agencji Pitted Cherries.

Ekspert: Branże mleczarska i mięsna muszą skuteczniej odpierać ataki Sylwii Spurek
Paweł Jaroszyński, CEO, Head of Social Media w agencji Pitted Cherries wskazuje, że branża mleczarska i mięsna musi skutecznie odpierać tego typu ataki, jeśli zależy jej na tym, aby budować swój pozytywny wizerunek. fot. mat. pras.

Autor: Adam Tubilewicz, Portalspozywczy.pl
Data: 01-03-2021, 11:44

W połowie lutego Sylwia Spurek napisała na Twitterze, że jej zdaniem "już dawno" powinien obowiązywać zakaz reklamy mięsa, mleka i nabiału na wzór zakazu reklamy i promocji papierosów. Wypowiedź wywołała wiele emocji wśród czytelników i branżowców. Część organizacji mleczarskich i mięsnych postanowiła, przynajmniej oficjalnie, nie komentować tego tematu.

Zapytaliśmy eksperta o to, czy branża powinna ignorować tego rodzaju wypowiedzi europosłanki czy też odnosić się do nich, a jeśli tak to w jaki sposób?

Szukasz magazynu do wynajęcia. Zobacz ogłoszenia na PropertyStock.pl

Paweł Jaroszyński nie ma wątpliwości, że ignorowanie wypowiedzi Sylwii Spurek nie jest dobrym pomysłem.

- Problem nie zniknie, jeśli przestaniemy go zauważać. Tym bardziej, że ta wypowiedź pochodzi od pani, która jest europosłanką i ma dużą, medialną siłę przebicia, a w przyszłości być może nawet moc zmieniania prawa - dodaje.

Ekspert wskazuje, że jeśli kontrowersyjne słowa pojawiły się w przestrzeni publicznej - napisały o nich największe media i odbiły się również echem w social mediach - to oznacza, że powinniśmy się do nich odnieść.

- Nasz komentarz powinien być celny, merytoryczny i zdecydowany. Musimy pokazać nasz punkt widzenia najlepiej w formie oświadczenia wysłanego do prasy. Branża mleczarska i mięsna musi skutecznie odpierać tego typu ataki, jeśli zależy jej na tym, aby budować swój pozytywny wizerunek. W przeciwnym razie jej obraz będą kształtowały osoby takie jak pani Spurek, która otwarcie mówi o „lobby, które zatruwa środowisko, powoduje cierpienie zwierząt i narusza prawa człowieka”. To są bardzo poważne oskarżenia, nawet jeśli wypowiedziane między wierszami i nie skierowane w stronę konkretnej firmy - wskazuje.

Ciekawą próbę dialogu z Sylwią Spurek podjął Waldemar Broś, prezes Krajowego Związku Spółdzielni Mleczarskich, który za pośrednictwem naszego portalu, zaprosił Sylwię Spurek na szklankę kefiru i rozmowę o polskim mleczarstwie. 

Paweł Jaroszyński ma wątpliwości czy tego rodzaju inicjatywa była dobrym pomysłem ze strony szefa KZSM.

- Nawet jeśli pani europoseł przyjęłaby zaproszenie, to dyskusja ta mogłaby przynieść branży więcej szkody niż pożytku. Taki dialog byłby z pewnością atrakcyjnym medialnie wydarzeniem, ale bardzo ryzykownym z wizerunkowego punktu widzenia. Branża mięsna i mleczarska powinna raczej skupić się na budowaniu własnej narracji. Tak jak już wspomniałem, lepsze byłoby oświadczenie wysłane do prasy, w którym zdecydowanie i merytorycznie odparte zostałyby te propozycje europosłanki - podsumowuje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Sylwia Spurek RSS ALERT    /    Paweł Jaroszyński RSS ALERT    /    Pitted Cherries RSS ALERT    /    Waldemar Broś RSS ALERT    /    branża mięsna RSS ALERT    /    branża mleczarska RSS ALERT

KOMENTARZE (15)

  • Em 2021-03-02 00:11:28
    Boją się tego co nieuniknione. Wegańskie jedzenie jest pyszne, odkrywanie od nowa smaków bez zadawania cierpienia.
    • Piotr 2021-03-02 10:39:33
      Pani Spurek nikogo nie atakuje, a jedynie wyraża swój pogląd. Paniczny strach branży tylko pogarsza sytuację. Zamiast zająć się jakością produktów i innowacjami odpierają "ataki". To się już nie zmieni wegan będzie coraz więcej, aż kiedyś jedzenie produktów zwierzęcych zostanie uznane za obciach.
      • ŚmierćKomunistom 2021-03-02 11:16:02
        babka jest (...) narzuca sie wszystkim wokoło ogólnie jebać ją
    • Lucy 2021-03-02 12:54:02
      Proszę w taki razie nie spożywać jaj ani mięsa drobiowego.Nie nosić butów skórzanych i torebek .
    • Robert 2021-03-02 16:04:25
      Veganskie jedzenie to paskudztwo. Być może dla różnych dziwolągów dobre. Pani Szurek może jeść nawet piasek a od mojego talerza wara.
  • Janek 2021-03-02 11:42:51
    Prywatne zdanie Tej Pani jest już uznawane za "lifting generacyjny". Tak czasami powstają nowe ideologie. Mam Wielką Wiarę, że zdrowe społeczeństwa lekko wydrwią takie generalizowanie cywilizacyjne.
  • Eza 2021-03-02 13:59:23
    Pani spurek jest osobą chora na głowę i absolutnie niekonsekwentna. Jeśli tak bardzo szkoda jej zwierzątek, niech zrezygnuje ze skórzanej galanterii. Przecież nie musi mieć skórzanych butów i torebek. A tak zadaje zwierzętom cierpienie, żeby tylko mieć modne i drogie dodatki. To się hipokryzja do tej pory nazywało.
  • Lis 2021-03-02 14:22:18
    Weganizm jest stylem życia, powody dla których weganie nie jedzą mięsa są różne. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby nie spożywać produktów odzwierzęcych i nosić pasek ze skóry od zegarka lub buty skórzane. Nie jest to hipokryzja.
    • do LISA 2021-03-10 22:34:40
      jesteś po prostu tępy
  • Karolina 2021-03-02 17:24:22
    1/Dostała kasę to szczeka 2/wszystko jedzone z umiarem jest zdrowe. Niech protestuje przeciwko pepsi, coli, słodyczom. Ostatnio czytałam że weganie mają problem układem neurologicznym bo z braku mięsa muszą brać witamineB12. P. Spurek ma duży deficyt

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.41.241
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!