Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Ekspert: Pandemia nie jest dobrym momentem na rozwijanie lad mięsnych

- Obecna sytuacja nie jest na pewno dobrym momentem na rozwijanie lad mięsnych. Z moich obserwacji wynika, że liczba klientów przy ladach z obsługą jest teraz znacznie niższa, więc  sklepy muszą znaleźć sposób, jak ułatwić klientom zakupy - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Agnieszka Górnicka, prezes Inquiry.

Ekspert: Pandemia nie jest dobrym momentem na rozwijanie lad mięsnych
Czy lady z mięsem stracą na znaczeniu w dobie pandemii? fot. PTWP

Autor: Adam Tubilewicz/Portalspozywczy.pl
Data: 02-06-2020, 14:29

Agnieszka Górnicka, prezes zarządu Inquiry Market Research wskazuje, że w badaniu przeprowadzonym przez Inquiry na przełomie marca i kwietnia, tj. w szczytowym okresie obowiązywania obostrzeń związanych z pandemią, nastroje konsumenckie były niezwykle negatywne.

- Był to moment, w którym bezpieczeństwo zakupów spożywczych znajdowało się absolutnie na pierwszym miejscu konsumenckich priorytetów. Dwie trzecie badanych było zwolennikami zdecydowanych środków ostrożności. Oczekiwali m.in. ograniczenia liczby klientów w sklepie, częstszej dezynfekcji terminali, wózków czy poręczy. Teraz sytuacja się stabilizuje, ale zachowania zmieniły się na dobre. Wiele osób poczuło się pewniej gdy otwarto restauracje i zniesiono część ograniczeń, ale pandemia w Polsce nie opada i cały czas mamy świadomość zagrożenia - dodaje.

Ekspertka wskazuje, że obecna sytuacja nie jest na pewno dobrym momentem na rozwijanie lad mięsnych.

- Z moich obserwacji wynika, że liczba klientów przy ladach z obsługą jest teraz znacznie niższa, więc  sklepy muszą znaleźć sposób, jak ułatwić klientom zakupy - mówi. 

Górnicka sceptycznie ocenia także wprowadzanie przez mniejsze formaty handlu, np. sklepy mięsne zamówień online lub telefonicznych z odbiorem w sklepie.

- Oczywiście, dla klientów to dobrze, że mają do dyspozycji dodatkowy kanał sprzedaży. Jednak, podobnie jak każda nowa rzecz, wymaga on wypromowania, a nie jest to czas na wielkie budżety reklamowe. W pierwszych tygodniach pandemii obserwowaliśmy dziesiątki tego rodzaju inicjatyw dla podratowania sprzedaży lub – wręcz przeciwnie – rozładowania nadmiernego ruchu, natomiast nie widzę w tym elementu trwałości. Jest to swego rodzaju koło ratunkowe, potrzebne tylko chwilowo. Natomiast niewątpliwie pandemia przyspieszyła rozwój handlu internetowego; w przypadku sklepów spożywczych naturalną drogą rozwoju jest usługa click & collect. Tu jednak punktem wyjścia jest sklep internetowy, a nie stacjonarny - zaznacza.

Na koniec Górnicka podkreśla, że w handlu chodzi nie tylko o to żeby coś kupić, zabrać do domu i zjeść.

- Równie ważna jest interakcja z ludźmi. Kupujemy coś od kogoś, kto nam to sprzedaje. Wizyta w sklepie i kontakt ze sprzedawcą, nawet jeżeli jest on dla nas anonimowy, ma duże znaczenie. Handel jest tak głęboko osadzony w naszej kulturze, że spełnia dużo bardziej fundamentalną rolę niż tylko same zakupy. Gdyby nie to, już dawno kupowalibyśmy wszystko w internecie - podsumowuje.

Komentarz pochodzi z tekstu "Koronawirus zatrzyma renesans lad mięsnych w polskim handlu?"

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Agnieszka Górnicka RSS ALERT    /    Inquiry RSS ALERT    /    lady sklepowe RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT    /    e-handel RSS ALERT    /    sklepy mięsne RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.52.197
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!