Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Mięso

Ekspert: Renesans lad mięsnych w sklepach trwa już od niemal dekady

-  Renesans lad w sklepach samoobsługowych trwa już od niemal dekady. Robiły to nawet stosunkowo skromne ofertowo i niewielkie sklepy osiedlowe, nie mówiąc o supermarketach i sklepach naprawdę dużych - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Andrzej Faliński, prezes Stowarzyszenia Forum Dialogu Gospodarczego.

Ekspert: Renesans lad mięsnych w sklepach trwa już od niemal dekady

Autor: Adam Tubilewicz/Portalspozywczy.pl
Data: 11-03-2020, 10:45

Andrzej Faliński zwraca uwagę, że renesans lad w sklepach samoobsługowych to sprawa rzeczywistego zaopatrywania klienta w świeży i świeżo przygotowany do sprzedaży towar – kawałek mięsa, sera, wędliny, spreparowany i zapakowany „na oczach” klienta.

W ocenie eksperta główną zaletą lad mięsnych w oczach konsumentów jest pozytywna praktyka troski o świeżość, możliwość wyboru i zindywidualizowana jakość porcji.

- Działo się to nie bez udziału dostawców-producentów, czy też na skutek wdrożenia koncepcji sklepu, który „sam”, na miejscu „rozbiera” półtusze mięsa, kroi i pakuje „główki” sera itd . Kiedy wiec w stawce konkurencyjnej stanął problem „delikatesyzacji” dyskontów, prędzej, czy później lady musiały  zaistnieć na ich powierzchniach, co obserwujemy dziś. Istotny jest tez trend swojskości, tradycji, przeniesienia ciężaru rozwojowego na mniejsze powierzchnie - mówi.

Według Falińskiego w handlu nowoczesność nie przekreśla tradycji.

- W konsekwencji uruchamiają się swego rodzaju równoległe „subkanały” sprzedaży  ważnych kategorii – gotowe, specjalistyczne opakowania na półce i preparowane na bieżąco „do ręki” towary ważone, krojone, opisane na miejscu „jak dawniej”. Być może stoi za tym wsparcie ekspansji sprzedaży multi, czy omnichannelowej? Nowoczesność nie przekreśla przecież tradycji i odwrotnie. W nowoczesnym rynku przenikają się służąc komunikacji marketingowej, lojalności klientów, komunikacji wizerunkowej, wreszcie wsparciu jakości i kontroli konsumenckiej. A że zabiera to czas, to tym bardziej zachęca operatorów sieciowych do wprowadzenia skracającej go techniki, automatyzującej operacje w kontakcie z klientem. Tu nie ma sprzeczności ani alternatywności – jest to swobodny i dobrze przygotowany wybór operatorów sieciowych - podsumowuje.

O inwestycjach Biedronki w stoiska mięsne i niechęci Polaków do pakowanego mięsa pisaliśmy szczegółowo w naszym tekście z cyklu "Mięso na wtorek"

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Andrzej Faliński RSS ALERT    /    mięso RSS ALERT    /    sklepy mięsne RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    lady sklepowe RSS ALERT    /    wędliny RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.83.188.254
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!